Ister vågar korta tights!

Drygt 27 grader i skuggan, varma sköna vindar. Stekande hett i solen.

Åtta kilometer blev det i rätt maklig takt, tog 52 minuter – i korta tights! Trots mina snart 50-åriga knän och lår. Visserligen har jag en lite längre t-shirt på mig då, men ändå!

Jogging tights

24 Responses to Ister vågar korta tights!

  1. Ninapinas skriver:

    Muskulösa ben skulle jag vilja säga. Och säger..

  2. Fenuriltub skriver:

    Instämmer med föregående skrivare, snygga knän :-)Jag har Bollnäsknän

  3. Aylala skriver:

    Jag undrar jag om fröken Fahrman (?) hade kunnat berätta huruvida de där knäna har fler eller färre än 35 år på…nacken? Knävecket?

  4. Lottchen skriver:

    Wooho! Vilka spiror! De där kan du flasha för fröken Fahrman vilken dag som helst.

  5. honest skriver:

    Snygga ben ju!

    • Ister skriver:

      Många års övervikt + en hel del karate och löpning är hemligheten…dom är inte långa, men når till golvet när jag går.

  6. BeBest skriver:

    Av dig vill man ju inte ta emot ett flying knee det ser jag! :O)

  7. Erik skriver:

    Då är du ju mycket snabbare än mig. Dessutom kommer du ju längre än vad jag gör.. det här är ju fusk ju ;)Fast det klart, då är du ju äldre, så du har haft mer tid på dig att träna 🙂

  8. Malde skriver:

    Snyggare än mina-nästan-50-års-ben. I alla fall om jag får tycka. 🙂

  9. Rubank skriver:

    Bra jobbat! Brukar ta gasnka precis 60 för mej… Är ganska otränad nu för tiden.

    • Ister skriver:

      Jag siktar på en kilometertid under 6 minuter…snabbare än så behöver jag inte springa.

  10. Anna (f.d. B-Bloggen) skriver:

    De där benen har jag blivit sparkad av! :-)De ser för övrigt inte ut som nästan 50-åriga ben.

  11. Erik skriver:

    Och det hade säkert Anna gjort sig förtjänt av ;)Ska jag springa mycker mer än 100m så är det ett tempo på 7½ minut per kilometer för min del, vilket inte är speciellt mycket snabbare än gångfart (men så är jag känd för att gå långsamt med, så jämfört med det, är det snabbt 🙂 ).

    • Ister skriver:

      Jag har målet att klara 10 km under 60 minuter. Det får gärna bli 59.59.99 – bara det är under timmen. Nästa år alltså.

  12. Erik skriver:

    mm… det är ett mål som jag förstår mig på. Det skulle jag också vilja kunna, igen.. 🙂

    • Ister skriver:

      Man måste ha mål här i livet…eller inte måste, utan det är rätt kul att ha mål ibland!

Kommentera

