Ister – sovrumsblått?

Så här blått och läskigt såg vårt sovrum ut. Nu har jag grundat med vitt och i morgon ska jag måla med färg.

IMG_8366.JPG

26 Responses to Ister – sovrumsblått?

  1. SmulAnn skriver:

    Shit!!! vad har de haft det rummet till??? har nån bott därinne? Nej det måste ju ha varit ett förråd…:-)

  2. Britta skriver:

    Vad kul att göra om hemma! Vilken blir den nya färgen?

    • Ister skriver:

      Jag vet inte vad färgerna kallas men violettaktigt + ljust ljust annat. Äsch, det blir nog en bild sen.

  3. Henrico skriver:

    Hoppas det blir grönt som det är på golfbanorna på sommaren.*grönt är skönt*

  4. Erik skriver:

    Något som skulle vara vackert, vore om ni målade rummet blått.*nickar övertygande*

  5. Hic et nunc skriver:

    Huh, vad kallt! Grönt är skönt! Det har jag numera i sovrummet och det är mycket vilsamt.

  6. klös i ösregn skriver:

    ojojoj ..ja folk har olika smak 🙂 ..inväntar resultatet av målningen

  7. Michis skriver:

    Vi är tråkiga och har helvitt i sovrummet. Det var mörkblått innan. Nu är det vitt. Känns mycket bättre än flått, förlåt jag menar blått.

  8. Michis skriver:

    Vi fick lite tidsnöd när vi kom hit och insåg att rummet var fashionabelt inrett i flottiga tapetvåder i mönstrat mörkblått och så här och där omtapetserat med nästan samma mönstrade mörkblå, fast med fettfläckarna under tapeten, bara.Då blev det vitt för det gick fortast så.Fast jag vill vara omodern och ha en fin fondvägg på den vägg som huvudsidan av vår säng står mot.Jag är nog den enda i Sverige som fortfarande är förtjust i fondväggar, möjligen beroende på att jag är den enda i Sverige som inte haft några fondväggar när det var populärt.

  9. Jag tror de som bodde där innan flyttade pga. att de blev tokiga (på riktigt) av att se den där färgen.Bra att ni målar om så att ni inte går samma öde till mötes.

  10. puppe skriver:

    All färg är bättre än dennadär blå!

  11. Badaren skriver:

    Erunte klar med kladdandet än?

    • Ister skriver:

      Nä, det är några omgångar kvar … det kräver en viss logistik också, då alla väggar inte ska målas med samma färg …

  12. Zaragon skriver:

    Huh… vilken rysare!Först trodde jag att DU målat rummet i den där…. färgen? och tänkte ”ah va fan säger man nu?”Att måla om känns som ett bra drag.Verkligen.:-)

    • Ister skriver:

      Nog för att jag gillar starka färger, men denna blå färg är ju … aggressiv och läskig!Det ser redan bättre ut, jag har grundat med billig vit väggfärg.

  13. Badaren skriver:

    Ska inte alla väggarna vara lila menar du, haru tröttnat på den kanske?

  14. Codliver skriver:

    Men det var en veritabel mardröm… Har du solglasögon på dig när du går in i det rummet?

Kommentera

