Ister – målat nästan klart …

Nu är det nästan, nästan klart. Bara en vägg kvar i vardagsrummet att stryka en sista gång. Lite bilder:

vardagsrum.jpg

Vardagsrummet har ändrat karaktär från bajsbrunt till sobert grått, tre ljust grå väggar och en lite mörkare. Det är bara den mörka väggen kvar att stryka en gång till, resten är klart.

kok.jpg

Köket var också bajsbrunt från början, precis som de två hallarna som vi inte målar just nu, de förra hyresgästerna måste ha köpt färg på rea, men är numera målat i en färg som heter Havtorn, luckorna som inte syns på bilden, är vita.

sovrum.jpg

Vårt sovrum, som var illturkost har fått samma färger som vi har i sovrummet idag, jag vet inte riktigt om det är lila eller violett eller nåt, men passar vårt sovrum. Skåpet i hörnet ska stå intill väggen, men färgen hade inte torkat när jag tog bilden.

Snart är det dags att flytta.

13 Responses to Ister – målat nästan klart …

  1. omtänksam skriver:

    Hör en viss stolthet mellan dina rader!

  2. BeBest skriver:

    Jag förstår att du ville få bort de färgerna och jag vet att grått är inne nu men – den där mörka grå är inte i min smak. Resten av väggarna är åt mitt håll om än inte helt framme.Jobbet ser i alla händelser bra ut i mina ögon!Du har allt en rackarns tur att du inte bor med mig för du hade fått välja den mörka färgen eller mig och jag hade krävt ett gulare kök!:O)

    • Ister skriver:

      Är grått inne nu? Vi har haft det där gråa tidigare också, jag gillar de två färgerna. Jag har lite konst som tar sig väldigt bra mot både det mörkgrå och det ljusgrå.Det är ju tur att jag lever med min Älskade då … eftersom han också gillar de där färgerna!

  3. BeBest skriver:

    Jag har sett många nya villor uppföras i barackgrå och betongkulörer här i Katrineholm. Det speglar nog stämningen.:O)

  4. K E N skriver:

    Fint blir det Ister, jag gillar den där lila väggen. Ja, den grå med, kul när man bryter av, det är snyggt.

  5. Trollan skriver:

    Vad jättefint det blev. Den där havtorn, köksfärgen, var ju läcker på ett mysko vis. Men du, vad jag tänkte fråga var om ni inte upplever det som ”kallt och kalt” när det är målat? Många säger ju att tapeter ger ett varmare intryck, men nog är målning bra mycket enklare.

    • Ister skriver:

      Det kommer upp så mycket bilder på väggen så det kommer inte att bli kalt eller kallt. Jag har alltid föredragit målat framför tapeter.

  6. ImYours skriver:

    Me like it! Bra jobbat!

  7. Granntanten skriver:

    Snygga toner hela vägen, förlåt väggen skall det förståss vara. Blev orolig när du skrev om grå toner för då såg jag bara :kommunalgrå och hsb-beige för min inre syn. Hemska färger som bara slås av rökrumsgulbrunt.

Kommentera

