Ister – Cassius Clay eller Muhammed Ali?

Hittade en fin bok på Ockelbo marknad förra helgen … eller var det förrförra helgen? Skit detsamma, boken är från 1972, handlar om Muhammed Ali / Cassius Clay och skriven av boxaren José Torres… en boxare skriver om en annan boxare. Spännande. Förordet är skrivet av  Norman Mailer, och bilderna tecknade av Leroy Neiman.

Vad jag gav för boken? 150 kronor.

bok.jpg

För mig är han Cassius Clay … jag minns hur jag som liten flicka fascinerades av att se honom boxas på teve… svartvitt naturligtvis.

14 Responses to Ister – Cassius Clay eller Muhammed Ali?

  1. Lennart skriver:

    Klart han är Cassius Clay.

  2. K E N skriver:

    Cassius Clay.

  3. himlen är trasig skriver:

    Jag kom av mig när jag såg att Lennart var här snabbare än jag.

  4. kyrksyster skriver:

    Ockelbo marknad? Var du där? Köpte du smycken oxå?

  5. kyrksyster skriver:

    Synd, då kunde du ha hälsat till mig…

    • Ister skriver:

      Nämen … var du där också? Eller var det någon av dina nära som sålde egengjorda smycken … jag kollade på några.

  6. BeBest skriver:

    På sin tid en slagfärdig man.:O)

  7. onthree skriver:

    Såg filmen om honom relativt nyligen och den var intressant! Särskilt hur ”vännerna” inom kyrkan behandlade honom…Nej, för mig är han Cassius Clay, inget annat. Det är ju hans rötter…Ha det gott Ister! 🙂

    • Ister skriver:

      Den här boken verkar vara jättebra, José Torres är ju själv boxare och han beskriver händelser i ringen ur boxarperspektiv – det är spännande!

Kommentera

