Ister – svåra frågor och blodiga bilder

Redan två dagar in på det nya året och jag har inte snört på mig löparskorna än! Det betyder att det ska göras idag. Tyvärr är vädret temperaturen precis så som jag inte vill att det ska vara – kring -2°C. Det kom ju snö igår och frågan är om de har hunnit ploga ordentligt … för det är ett elände att springa med broddar på skona om det är lite lössnö på ytan. Och springer jag utan broddar är det säkert jätte-blank-plogat så att jag får spänna mig för varje steg.

Här en bild på skorna med broddar, det där roströda partiet framme på skon är blod, efter att en nagel sprack – hela foten var alldeles blodig när jag kom hem.

CIMG0993.JPG

Vi tar den blodiga foten också –

fot.jpg

Och hur ska jag klä mig? På med merinoullunderströjan (som jag inhandlade till ett mycket förmånligt pris och sparade närapå 600 kr) eller inte? På med mössa eller pannband?

Svåra frågor att ta ställning till innan det är dags att bege sig ut.

Rapport kommer så småningom under dagen.

20 Responses to Ister – svåra frågor och blodiga bilder

  1. snicksnack skriver:

    hua, akta fossingarna! skönt väder för en tur, jag ska komma ut på promenad jag ♥// k

  2. LuddesMorsa skriver:

    Ajajaj……den där foten var inte att leka med. Ta istället en vilsam promenad som är snäll mot fossingarna….Min träning består i att ligga i sängen o titta på TV hur folk anstänger sig. Så tänker jag att ”det var värst vad de anstränger sig”…och det är ju tanken som räknas. Eller hur?

  3. Erik skriver:

    Broddar, merinoullunderströjan och pannband. Resten av kläderna får du bestämma själv om du tänkt ha något.Så, nu har du inga fler ursäkter =)

  4. Elisabeth Hallström skriver:

    Det kallar jag riktiga löparskor. Lite tejp på tån så är den som ny?

  5. Anna (f.d. B-Bloggen) skriver:

    Det kan inte vara lätt att vara fot åt dig!(Det är ju inte första gången du visar upp en bild på en stackars demolerad fot…)

    • Ister skriver:

      Nä, mina stackars fötter får vara med om mycket. Det är faktiskt pektån på vänsterfoten som sprack senast vi sågs…

  6. kyrksyster skriver:

    Du måste sätta upp en rejäl varningsskylt inför så här dramatiska bilder! Oj, oj så mycket blod!

  7. Desdichado skriver:

    den foten ser nästan ut som mina gör, halvt mördbultade..jag skulle inte använda bomull i allafall..skulle ta nåt material som andas mer om du har…

  8. MadamX skriver:

    Det är det jag säger. Sport är livsfarligt. /Tånageln

  9. Linda Mpili skriver:

    var är rapporten?

  10. Desdichado skriver:

    det kan också va bra att ha andra typer av skor, där du själv snurrar på en knapp för att bestämma hur hårt ”skosnörena” ska sitta, sådana skor e skitbra, synd bara att mina e sönderslitna, måste köpa nya sådana..

    • Ister skriver:

      Jag springer i Fivefingers också, har som mål att kunna springa långt i sådana… sen kan man ha någon lätt tävlingssko som andrasko.

Kommentera

