Ister – värk, värk, värk.

zenkutsu.jpgDet här med att träna flera dagar i rad, det tar på kroppen; i söndags sprang jag dryga milen, måndagskvällen tillbringades i dojon med en sadistisk tränare i låga ställningar, och gårdagens 8 kilometers kvalitetspass på löpbandet med mina Fivefingers känns ordentligt i skinkor och lår.

Ikväll väntar ett karatepass igen. Bara tanken på att ställa mig i zenkutsu-dachi (se bilden) får mina lår att börja värka.

Eftersom det blir ett katapass är sannolikheten stor att det blir att finslipa sina ställningar.

Det är nästan så jag skulle föredra fightpass – bara ge järnet och undvika bli slagen.

12 Responses to Ister – värk, värk, värk.

  1. Carmel skriver:

    Istället för att använda japanska uttryck tycker jag att ni ska börja med tyska. Achtung!!

  2. Linda Mpili skriver:

    Hade också vidirgt ont i dag. fast jag vilade igår. Man ska inte vila!!

  3. micketrav skriver:

    Finns det någon smärta som är skön är det just träningsvärk. Mina bröstmuskler är inte roliga idag, men imorgon ska dem få igen!

  4. Erik skriver:

    *skrattar*Om du ber om det, kan du nog få ställa dig i kiba-dachi istället hela passet. Jag tror iaf att om en av mina elever kom och bad mig om det, skulle jag med glädje uppfylla deras önskemål.*nickar*

  5. Ister skriver:

    Det blev ett kombinerat pass idag. Både kumite, kata och kihon. Slut hann jag bli!

  6. Erik skriver:

    Det är de passen som jag tycker om som bäst oftast, då man får lite av varje.

  7. onthree skriver:

    Träningsvärk är en sympatisk värk, man känner sig lite nyttig… *L*Sen kan det förstås bli för mycket av det också…Men, gneta på! Låt endorfinerna flöda, det gör gott i kropp och själ.

Kommentera

