Ister – gör alltid som doktorn säger

Jag har tränat karate i dagarna två. Min högra underarm är full av blåmärken efter lyckade och mindre lyckade blockeringar. Mina skenben skriker av smärta efter hårda blockeringar. Mitt artrosknä dunkar och moler.

underarm.JPG

En av svartbältarna på lägret är läkare. Han ordinerade en dosa snus åt mig.

Jag gör alltid som doktorn säger.

28 Responses to Ister – gör alltid som doktorn säger

  1. klös i ösregn skriver:

    skulle de inte funka kan du ju alltid anmäla honom för felbehandling 🙂

  2. Barbro skriver:

    Han menade förstås att du skulle lägga snuset på blåmärkena….!

  3. Lennart skriver:

    Av alla dåliga ursäkter…*skakar på huvudet samtidigt som han springer härifrån*

  4. Ken2 skriver:

    Det var väl för väl också. Ni får ta och anställa honom i Gävle.

  5. Tant Otto skriver:

    Hm vilken hästkur….snus mot blåmärken *ler*

  6. fendersam skriver:

    Nå… det var i alla fall inga cykel-lås i ögonen du fått.

  7. fendersam skriver:

    Jag kommer att byta användarnamn eftersom det missbrukas. *funderar* till vad. Ni märker det.

  8. fender skriver:

    Så 🙂

  9. fender skriver:

    Nää… hmm.Även det missbrukas för falska påståenden runt om på bloggen, hos bloggare jag oftast och normalt sett inte ens skriver. Då är det förmodligen någon idiot som tar sig friheter. Någon med penis komplex antagligen.

  10. Luft skriver:

    Aj! Fast det är rätt snygg färg på fläckarna.

  11. Anna (f.d. B-Bloggen) skriver:

    Åååh, vad snyggt! Sånt där får man sällan i de högre graderna annars. 🙂

  12. Erik skriver:

    Vackra blåmärken (avundsjuk), annars har jag sett och hört att man kan få ont av bunkai-träning.. iaf om man är den som är målet för bunkai. Sett en som vägrade ge upp att vara måltavla för bunkai från förevisande tränare på ett träningsläger, jag har aldrig sett någon utstråla en sådan vacker smärta förr.

  13. - Winch - skriver:

    Jag har ett brutet revben pga träning. Gör ont som f*n. Jag själv Wing Chung-ar bl.a. Skönt med lite kamp ;)Skål för våra skador 😉

    • Ister skriver:

      Brutna revben är inte att leka med. Jag minns när jag berättade roliga historier för Lillebror när han hade tre trasiga revben. Han försökte låta bli att skratta för det gjorde så ont…

  14. onthree skriver:

    Ja, man ska alltid göra som doktorn säger. Åtminstone de gånger det han säger verkar vettigt.

  15. micketrav skriver:

    Vilken fantastisk doktor, Skicka numret!!

Kommentera

