Ister – ko!

På min kylskåpsdörr hänger denna bild.

CIMG1165.JPG

Jag blir glad varje morgon när jag ser den. Bilden heter ko-ok. Konstnären heter Linnea Larsson Lesse och om du klickar på bilden kommer du till ett bättre fotografi av bilden.

Jag vill minnas att det en gång i tiden skrevs en hel del kulturinriktade inlägg och ett av de bästa inläggen hette just ”Ko”. 

Den här bilden kunde ha illustrerat det inlägget väl.

33 Responses to Ister – ko!

  1. cocoon skriver:

    ackkäre gamle feuer…

  2. yrvaedret skriver:

    Jag hade en period då jag samlade på allt som hade med kossor att göra.Hade ett duschdraperi med svarta kofläckar, vitt tandborstglas med svarta kofläckar, en matchande tvålpump. Fina glas med svarta (så klart) kofläckar och en grön liten text MILK, tyvärr så klarar de inte av att diskas i maskin då fläckarna försvinner = (Jag hade en badrumsmatta som var svart med vita kofläckar (man måste ju bryta trenden) Den där bilden skulle jag lätt vilja ha!

    • Ister skriver:

      Jag minns att vi hade en vaxduk med kossor på för sisådär 20 år sedan. Ful som f-n, var den.

  3. kyrksyster skriver:

    Mmmm

  4. Lennart skriver:

    Det var ett av de bästa inlägg som skrivits….* djup suck*Det var bättre förr.

  5. yrvaedret skriver:

    Hahahaha….det var bättre förr! Aspelut!

  6. yrvaedret skriver:

    När man växte upp där på 80-talet så gick man över och knackade på dörren för att höra om grannen ville leka med en, man var ute till det blev mörkt. Man hade två kanaler att välja mellan på tv, den radiokanalen man lyssnade på var TRACKS. Nu, nu kräver nästan kidsen att ha den senaste mobilen, WII, X-box och allt vad det nu heter som jag inte har koll på.Men ut och lek, aktivera kroppen också!Fast, min son är en sann idrottskille, sitter nästan aldrig framför datorn.

  7. Granntanten skriver:

    Muuu!

  8. micketrav skriver:

    Usch tycker inte om kor, de är fula och dumma..

  9. Ken2 skriver:

    Jag gillar kor, det blir som svensk somrigt med kossor i hagarna.

  10. Luft skriver:

    Kokvinnorna är en fantastisk film! Rekommenderas.

  11. Ninapinas skriver:

    Jag har väl inget konstöga direkt, men kor gillar jag.Speciellt ögonen, de ser kloka och vackra ut.

  12. Luft skriver:

    Nej då! Jag rekommenderar. Nu törs du se den, väl? 😉

  13. Luft skriver:

    Det är en film full av värme, humor och ett uns av tragik. Två otroligt starka systrar som grälar konstant. Jag blev varm i kropp och själ, en film som fastnat i hjärtat. 🙂

  14. LuddesMorsa skriver:

    Jag gillar kor. Grannarna hade kor när jag växte upp, de gick och betade i hagen utanför vårt hus. Det var hemtrevligt och mysigt. Hade gärna viljat läsa blogginlägget ”ko”, men det var före min tid här tydligen.Inser att jag måste ha missat nåt av stort kulturellt värde.

  15. Islandsmamman skriver:

    Man ska omge sig med sånt som gör en glad. Livet är inte alltid så jävla roligt och då är det bra med sånt som gör en glad.:-)

  16. Hotspot2 skriver:

    Förlåt men… Är du säker på att det är en ko? Jag tycker att det ser ut som en gris med lång svans.*springer ut illa kvickt*

  17. Timo skriver:

    Ko !*sneglar lite på nyckelorden och ler*:-)

Kommentera

