Ister – fat and fit

Igår när jag hade sprungit mina åtta kilometer kom jag att tänka på föreläsaren som på fullt allvar påstod att en kvinna inte kan ha midjemått över 80 cm och vara i form. Jag mätte min midja och fick resultatet 95 cm.

Sen gjorde jag 10 armhävningar på knogarna.

 

8 Responses to Ister – fat and fit

  1. Anna skriver:

    Jag har mätt min midja nu. 22 cm bara, faktiskt.

  2. Herr och/eller Fru S skriver:

    Engelska brandkåren använder mått som urval när dom väljer ut brandmän…måste tydligen ha över 90 runt bröstkorgen, av någon konstig anledning så är det just det måttet som kvinnor inte brukar uppfylla.För övrigt så hade vi en adjutant i det militära som såg ut som en köttbulle med två små ben…som hade världens kondis, han brukade köra slut på dom flesta när det gällde både kondition och styrka.//Herr S som bara delar med sig av lite värdelöst vetande.

    • Ister skriver:

      Över 90 runt bröstkorgen. No problem!Jag tycker nog att jag är i rätt skaplig form, trots att min midja inte är under 80 cm.

  3. CathyS skriver:

    Haha, ja orkar du springa 8km och sen göra armhävningar på knogarna så kan man nog säga att du är i form!Jag är en midja på typ 78cm och jag är INTE i form just nu:P Det där är ju ba bullshit. Precis som BMI…

  4. whitelady7 skriver:

    Den föreläsaren hade nog inte träffat på NinjaIster…eller kanske det beror på var man anser midjan sitter 🙂

Kommentera

