Ister – coach ikväll

I kväll ska jag vara coach. Som jag berättat tidigare har vi en stegräknartävning på min hälsocentral, vi tävlar gruppvis och håller på till juni – allt för att man ska få tid på sig att ändra sina vanor och hitta sitt sätt att öka den fysiska aktivitetsnivån. Alla går omrkring med stegräknare på sig och är noggranna med att rapportera sina steg. Resultaten sätts upp veckovis på anslagstavla, gruppvis.

I kväll ska jag alltså springa med en grupp (jag är nöjd om två dyker upp!). En joggingtur med relativt otränade personer, sådana som inte har sprungit sedan skoltiden. Två-kilometersrundan har jag tänkt mig med 3-2 metoden, dvs jogga tre minuter gå två minuter. Jag hoppas på att de orkar två varv på det viset. Och att de ska vilja ut och göra om det när vi är klara. Lustprincipen är en bra princip.

Det ska bli spännande. Mycket spännande.

2 Responses to Ister – coach ikväll

  1. Islandsmamman skriver:

    Hah! Dig skulle jag vilja ha som coach! :-Þ

Kommentera

