Ister – säger det tusen gånger

mitthem.jpg

Idag var betalade jag lägenheten och fick nycklarna.

Flyttfirman är beställd till den 15 juli, till dess ska jag ha hunnit med lite ytrenovering (= tapetsera om alla rum och måla i köket). Lite pyssel så här på våren, allt för att förjaga vårdepressionen som är på gång.

Idag tog jag dit de viktigaste prylarna; toapapper och perkolatorn.

Det är med vedmodig glädje jag tar itu med mitt vårt nya liv, Chili-Nisse och jag kommer att ha det bra i Vårt Nya Hem.

Vi kommer att trivas jättebra där.

Om jag säger det tusen gånger måste det bli sant.

16 Responses to Ister – säger det tusen gånger

  1. Ninapinas skriver:

    Ser fint ut, lite 50-tal?

    • Ister skriver:

      Huset är byggt 1947, köket har bara fått ”nya” luckor i början på 60-talet. Jag älskar köket!

  2. Lottchen skriver:

    Det är sant.

    • Ister skriver:

      Ja. Det kommer att bli sant. Men det tar nog ett tag till.Ibland verkar ”ett tag till” vara så länge bara.

  3. Ken2 skriver:

    Sen behöver du fixa en massa 60-talsprylar *gnuggar händerna*

  4. Herr och/eller Fru S skriver:

    Snyggt kök, men är inte köksbänken lite låg? Eller det kanske är jag som är för lång för sent 40-tal.

  5. klös i ösregn skriver:

    alla vänder vi blad några gånger i livet ..vem vet vad som väntar bakom nästa blad ..lycka till på nya stället…verkar helt okej ..finns ju stort skafferi 🙂

  6. kyrksyster skriver:

    Flytt är både fara o möjlighet…

  7. Luft skriver:

    Tänk den första flytt man gör, när man flyttar hemifrån. Allt är nytt och spännande. Sen kommer andra flyttar i livet som är mindre kul och av tråkigare anledningar. Efter en tid blir det ändå ett nytt hemma. Jag tror du bara har 992 gånger kvar att säga att det blir bra, kvar.

  8. KramgoaUllis skriver:

    ”Det blir vad det blir….Och alltid blir det nåt”*håller fast Ister och kramas*

Kommentera

