Ister – pengarna rullar

Var till butiken med tapeter och färg … sålunda är nu valet av golv och tapet till sovrum klart, liksom tapet till vardagsrummet. Nu är det bara kök och hall kvar och den lilla detaljen om vem som ska få äran att sätta upp allting. Jag tänker inte försöka tapetsera själv, visserligen har jag gjort det någon gång, men jag blir bara arg, har sönder saker och har klister överallt. Dessutom är det 2.70 i takhöjd så jag är alldeles för kort för att kunna nå.

Att anlita en firma kostar multum, någon av mina Vänner skulle kunna göra det, men det känns inte riktigt bra att be om sådan hjälp. Jag har kontaktat Dotterns farsa som går i pension nu, han och en annan pensionär jobbar lite vid sidan om med snickerier och tapetsering. Det känns inte riktigt bra, men vad gör man inte för att spara pengar?

För pengar går det åt, det vill jag lova!

Hyllpapper? Nä, det hittade jag inte.

6 Responses to Ister – pengarna rullar

  1. LuddesMorsa skriver:

    Tips – Kontakta nåt sånt där TV-program som kommer hem och ordnar biffen. 😉

  2. Rutans jänta skriver:

    Byteshandel ? De kan ju få lite massage ? ( För att undanröja ev missförstånd om nu någon mot förmodan skulle få för sig annat – jag menar massage som mjukar upp trötta och stela muskler … i rygg, axlar etc …. )

  3. KramgoaUllis skriver:

    Claes olsson ska ha….*kram*

Kommentera

