Ister – överhastighet ger pengar

Idag sparade min reaktionsförmåga mig minst 1000 kr – jag höll lite för hög hastighet på en 30 sträcka, men hann se polisen som riktade sin kamerapistol mot mig och tvärnitade. Hjärtat slog nog också överhastighet när jag väl kröp förbi polisen. Det är lite lurigt just där – jag har åkt där tusentals gånger och för ett par månader sedan sänktes hastigheten, jag har inte fattat det än. Men nu kommer jag nog ihåg.

Glad i hågen efter de sparade pengarna åkte jag och skiftade däck på både bilen och cykeln, tankade bilen, beställde tapeter för massor av pengar och köpte köksstolar på loppis – och då var de intjänade pengarna slut många gånger om! Hann också med att åka till Vårt Nya Hem och spackla lite samt fika med en Väninna – effektivitet har varit ledordet idag.

Nu väntar middag och därefter ett pass karate, men i morgon blir det lugnt igen; då ska jag lönearbeta som vanligt.

4 Responses to Ister – överhastighet ger pengar

  1. sarahmara skriver:

    Fult gjort att bromsa… Jag hade fortsatt och ökat hastigheten förbi polisen:P*sträcker fram mitt ituklippta körkort=)*

  2. klös i ösregn skriver:

    tur de inte stoppade dig ..är nog betydligt större summa att köra med vinterdäck..de skulle ha varit bytta den 15 apil 🙂

Kommentera

