Lite smärta får man väl tåla.

Förra veckan blev det bara ett enda ynka karatepass och ett kort löppass – jag lät knäna vila lite. Men den här veckan ska det bli tre pass karate och två (korta) pass löpning. Några Voltaren på kvällen fixar nattsömnen utan smärta från knäna.

Kände mig lite tveksam häromnatten, när jag låg vaken med värkande knän, tveksam till om jag skulle orka fortsätta med karaten eftersom det  nu gäller att satsa ännu mer fram till sommaren. Bestämde mig nästan för att strunta i allt vad graderingar heter, men efter gårdagens pass kände jag att glädjen återvände.

Lite smärta får man väl tåla?

2 Responses to Lite smärta får man väl tåla.

  1. Josef Boberg skriver:

    Smärta är ju kroppens rödalampa för att överbelastning föreligger. Så att strunta i smärtan – kan uppfattas som lika dumt som att fortsätta med att köra bilen – fast rödlampan för lågt oljetryck i motorn lyser.

    I o f s så kan jag ha fel i detta – men det ”vet” jag att jag ej har.

    • Ister skriver:

      Lite skämtsamt sagt är det. Jag tror jag känner skillnaden mellan farlig smärta och lite överbelastningssmärta. Några dagars vila botar det mesta.

Kommentera

