Ister – luften tar slut

Inte sovit mycket inatt – hjärnan har gått i spinn och vill inte varva ned. Det är för mycket nu. Sjunker allt snabbare och djupare.

Det finns en botten. Det måste finnas en botten.

Annars tar luften slut snart.

37 Responses to Ister – luften tar slut

  1. Klimakteriekärringen skriver:

    Här! ”sträcker ut en hand”Vet du gumman, jag tror du skyndar för mycket.(sitter här en stund)

  2. Schwester skriver:

    Andas, andas. Jag sätter mig också här en stund.

  3. Islandsmamman skriver:

    Käraste raraste Ister. Om jag bara kunde sätta en planka under fötterna åt dig så du hade något att sparka ifrån. Uppåt.

  4. Klimakteriekärringen skriver:

    Flåt, var iväg en sväng men nu är jag här och hänger med dej igen.Allas bottnar är olika. Vissa är väldigt grunda men jag tror att du har en djupare och längre bit dit.Eller så är du en jäkel till kork! Pluppar upp hela tiden liksom.:-)

    • Ister skriver:

      Nog har jag lite korkmaterial i mig allt. Jag flyter upp så småningom. Jag når botten och tar sats. Det är bara så långt ner till botten ibland.

  5. Klimakteriekärringen skriver:

    Känner igen mej…Ett jäkla guppande är det ibland.Förstår dej att det är jobbigt att nå botten men den finns där.Lovar!Allt vänder tillslut. Det gör det som du vet.Ger dej ett litet snett 🙂

  6. Lilla Anna skriver:

    Det blir bättre.. kram!

  7. Skymning skriver:

    Du….*ger henne en stor varm kram och en puss på pannan*

  8. Skymning skriver:

    så lite så 🙂

  9. Skymning skriver:

    Slåss lite?

  10. Skymning skriver:

    nähä, ok. Annan dag då.*tar av mig hjälmen, släpar ut stridvagnen. och sandsäckarna *Nu ska jag lära mig virka.

  11. Timo skriver:

    Det är synd att man inte kan ”dela” på sin status (om du förstår hur jag menar – och det gör du ju vet jag). Det vore praktiskt som fan för det låter som att vi skulle kunna ta hälften var av varandras?Du halva mitt och jag halva ditt.:-)

    • Ister skriver:

      Det vore onekligen bra. Tror jag. Fast det skulle ju kunna bli lite komplikationer ibland. Tror jag.

  12. Ken2 skriver:

    Jag vet och du vet, det finns alltid flera vägar tillbaka. Ibland tar det bara lite längre tid att hitta dem och en del är årtervändsgränder. Men de finns där, de finns bland människor i din omgivning. Tyvärr är man inte den speciellt drivande kraften själv i början, men när man väl kommer igång (det har du gjort) då sjunker man allt mer sällan. En dag står man där i ljuset och har glömt all skit på vägen upp. Mörkret är borta. Nej, jag har inga råd och trösten känner du inte. Håll ut och häng kvar. Det blir lättare. Du skulle ha spöat skiten ur Skymning så hon inte var så kaxig.

  13. rdb skriver:

    Hon håller på att lära sig att andas utan luft. Hon ska gradera till samurajbälte. 🙂 Ilska är en drivkraft sade en sjuksköterska till mig när jag var i djup sorg. Några år senare skulle dom lära mig veta hut utan större resultat. Sorg är skamligt. SKÄMS !

  14. Klimakteriekärringen skriver:

    Morrn på dejHoppas du fick sova lite.Här! ”räcker fram en mugg kaffe””slänger iväg ett litet :-), sätter mej här en stund”

    • Ister skriver:

      Jag drogade mig ordentligt och sov drygt 13 timmar.Känner mig som en klubbad säl i morgonrock.

  15. Lottchen skriver:

    Det finns en botten och när luften tar slut så tar du ett andetag till. Det går.

  16. Timo skriver:

    Alltså…Min kommentar kanske blev lite tokig?Jag menade förstås att det vore praktiskt om man kunde ”ge bort” sinnesstämning till andra, inget annat.Typ att om man känner sig sanslöst jävla ytterligt glad en dag, så där glad att det skulle räcka med hälften av det och man skulle vara nöjd ändå… så skulle det ju vara praktiskt att kunna dela ut överflödet till någon annan som behöver det bättre?Typ?Eller blev det ännu rörigare nu?Fan… jag har druckit för lite kaffe idag känner jag.:-/

    • Ister skriver:

      Fast … tänk om jag är jätteilsken och skickar iväg ilska till dig? Utan att du vill ha det just då. Det blir nog inte bra, det heller.Typ,

  17. cocoon skriver:

    man måste få gnälla iblandför att kunna fortsätta framåt sedannär man släppt ut förtvivlandet tror jag att vi är experter på både du och jag

  18. kyrksyster skriver:

    Mmmm… det går lite upp, lite ner… det är så sorgeprocessen är… tjut en stund, spring sen en runda och tjut sen igen… Jag tror att det är så man gör när man jobbar med sin sorg.

    • Ister skriver:

      Men du. Jag är så trött på att vara i en process. Jag vill inte vara i en process.Jag vill vara jag igen.

  19. rdb skriver:

    Ynkligt att sörja ? *ler*

Kommentera

