Ister – dagens projekt.

Började titta på tapetrullarna som jag har beställt och köpt. Upptäckte att det inte är helt rätt eller rättare sagt är det inte de tapeter som jag tror jag beställde. Tre rullar skulle vara i en avvikande färg men jag tycker att alla elva rullarna var exakt likadana.

Så dagens stora projekt blir att åka till färgaffären och lägga fram mitt problem. Får se om de kan lösa mitt problem. Jag tror att det ska lösa sig utan alltför stora kostnader om jag lägger fram det på rätt sätt och med en bekymrad min.

Det lilla projektet är att slipa spacklet som jag kletade på alla sprickor i gårkväll och rolla på lite färg.

13 Responses to Ister – dagens projekt.

  1. Lindalou skriver:

    Slipa spackel är aptråkigt men rolla är ganska okej. Lycka till. Det blir säkert fint när du är klar.

    • Ister skriver:

      Slipa spackel är aptråkigt, jag håller med dig. Men det blir ju så himla bra sen.

  2. Islandsmamman skriver:

    Rolla är roligt. 🙂 Då går det ju undan.Det är allt det andra pilljobbet med kantmålning och papper och maskeringstejp och ja, slipa spackel och sånt som är det tråkiga. Visst är det mycket enklare att ha med folk att göra om man gör som du, anlägger en bekymrad min, istället för att storma in och gapa att de har gjort fel. Folk blir så aviga om man skriker åt dem, har jag märkt. Och alltid undrat varför gaparna inte verkar lägga märke till samma sak?

    • Ister skriver:

      Jag har rollat och penslat och tejpat och och och. Hunnit med en middag med vänner också. Jisses så det har gått undan idag!

  3. rdb skriver:

    Aha, nu tror jag att jag förstår hur du funkar. Men det är bra att du tar dig själv i kragen lite istället för att sjunka som en del andra gör med vilje. 50 tals stil eller ?

    • Ister skriver:

      Jag fungerar precis så som jag fungerar. Vad som är bra eller inte, det bestämmer jag.

  4. rdb skriver:

    jagjagjag

    • Ister skriver:

      Min blogg. Här skriver jag om mig och det jag vill. Stör det dig så låt bli att läsa. Kommentarer som ovan tillför absolut noll och ingenting.

  5. rdb skriver:

    Du är som Kyrksyster och dom andra, en som inte vill kännas vid sina egna misstag. Du vet om att jag kan göra ett rejält överkliv över hela din bloggpersona om jag så vill. Det jag försöker påminna dig om är inlägg där du lyfter din godhet i skyarna på andras bla. min bekostnad för att vid ett senare tillfälle bemöta mig som du gör då jag försöker säga till dig att det inte var helt ok gjort. Jag å andra sidan skiter i vad din blogg handlar om tills du begriper vad jag vill säga dig.

    • Ister skriver:

      Tänk om jag skiter i vad du tycker om mitt sätt att hantera mitt liv. Jag har faktistk inte bett dig om råd angående mitt liv.

  6. rdb skriver:

    Om du hade haft det minst uns av förstånd skulle du bemöda dig att bemöta mig som en människa med värde. Du av alla som anses vara populär och skriver om solidaritet.Att du ids skriva om dina ”förluster” när du trycker ner andras till skorna. Jag tror inte du har en aning om vad du kan orsaka med dina ord och med den makt du vill demonstrera.Fast å andra sidan säger du att du vill vara svag och få vara i gemenskap. Betyder det att jag måste uteslutas. I sådana fall varför ? Vet att jag inte vill tillhöra någon gemenskap här jag kräver endast den rätt jag har till som människa. Vare sig jag var utsatt, sjukskriven, diagnostiserad eller inte.Människor som din har jag stött på flera av och jag vet vilken sorts ynkrygg som kan dölja sig bakom en sådan fasad. Det är det som gör det så skrattretande att du visar upp en bild av dig som en ninja, kastar stjärnor på bloggen och anser att det är lustigt då en annan inte ens får komma till tals. Med att komma till tals menar jag att man blir bemött i en dialog som det kallas för. Det är att ge och ta i den minsta grad. För det du gör nu är enbart löjligt så långt som saker och ting har drivits, dels pga. även dig. Du en till av dessa som vid ett annat tillfälle skriker för de svagas rätt, för dem som inte kan försvara sig. Du har ingen aning om vad jag måste göra för att få den rätt jag har till som människa när det kommer till vissa saker, du har inte en vildaste aning om vad det kostar för dom som står i vägen för mig. Jag plågar inte mig själv efter en viss gräns, när den passeras kör jag ner en annan människa till sina fotknölarna. Bokstavligen. Du kan inte kräva att jag ska ha en styrka som en Gud. Kräver du det av en ska du banne med FAN INTE HELLER SKIVA OM DIN PATETISKA SORG !

    • Ister skriver:

      Jag har förstånd och jag skriver hur mycket jag vill om min sorg. Det är svar på första och sista raden.Allt däremellan är spekulationer från din sida.

  7. rdb skriver:

    ”Tänk om jag skiter i vad du tycker ”Jag är vare sig ledsen eller besviken, men nu vet jag hur du är.

Kommentera

