Ister – konstigt är det

Målat idag. Hallen fick sig en andra omgång och köket den första målningen. I köket målar jag väggarna och skåpstommarna vita – de var ljusgula från början, det såg inte fräscht ut. Jag tog mig igenom allt en gång, imorgon blir det ett varv till.

Men en sak som jag tycker är konstigt – när jag har ungefär en halv kvadratmeter kvar att måla, då tar alltid färgen slut i tråget – hur jag än försöker pressa ut det sista ur rullen. Och så måste jag slabba med att hälla ur färgburken igen. Det blir alltid så när jag målar.

Konstigt är det.

4 Responses to Ister – konstigt är det

  1. Ken2 skriver:

    Ett tips: Måla snabbare på slutet så räcker det, ungefär som när kilometerräknaren ska slå om till jämnt antal i bilen och man vill att det ska ske hemma, då kan man öka farten så slår den om där man vill. Eller varför inte som sömmerskans tips, sy fortare så räcker tråden ända till slutet.

  2. Timo skriver:

    Jag tror nog det är så att du helt enkelt börjar i fel ände.Det är därför problemet uppstår.:-)

    • Ister skriver:

      Okej. Jag ska prova att börja från andra änden och måla snabbare. Då måste det ju funka!

Kommentera

