Ister – smulor av guld

Min 10-veckorsprenumeration för 100 kr på en av stadens morgontidningar har gått ut och jag vill inte ta den andra morgontidningen (jo, vi har två bra tidningar i vår stad!) på 10-veckor för 100 kr riktigt än, jag väntar närmare sommaren.

Så nu tillbringar jag frukosten framför min dator istället och läser de stora morgontidningarnas nyheter. Och naturligtvis bloggar.

Jag kollar mina favoritbloggar varje morgon, det kan ju ha hänt något roligt som jag kan fnissa åt under dagen. Ibland har någon skrivit ett debattinlägg som jag går och funderar på och tänker ut långa svar, som jag aldrig kommer ihåg sen. Ibland har någon beskrivit någon maträtt som låter god, någon annan har tränat skiten ur sig.

Små, små bitar ur någon annans verklighet, eller fantasi för den delen, det vet jag ju inget om. Sånt ger lite guldsmulor i min tillvaro. Samlar man tillräckligt många guldsmulor så blir det till en liten klump till slut. Jag hade nästan glömt det, att man måste anstränga sig lite för att få tag i de små kornen.

Nu ska jag ta en sväng till Vårt Nya Hem och avsluta målandet i köket. Kom in och ta en kopp kaffe om Du har vägarna förbi – för naturligtvis står perkolatorn på bänken och några bitar mörk choklad till gör fikat till Finfika.

10 Responses to Ister – smulor av guld

  1. Tant Otto skriver:

    Småsmulor av andras liv är intresant att följa för det är just de små kornen som gör livet värt att leva…har skrivit om drömmar idag…välkommen in och läs om du vill. Att dagdrömma sig bort är ett bra sätt att överleva på…det förgyller dagen. I drömmar kan allting ske…spännande!

  2. Luft skriver:

    Håller med. Älskar att läsa allvar och tram, sanning och lögn, tips och råd. Om det så är ljug alltihopa spelar ingen roll alls. Texterna roar mig. Det räcker.

  3. Timo skriver:

    ”Samlar man tillräckligt många guldsmulor så blir det till en liten klump till slut”Fan – den meningen är riktigt bra !

  4. Luft skriver:

    Timo, dags att blogga igen kanske? Sprida dina braiga meningar. 😉

  5. Timo skriver:

    Luft,meningen var ju Isters och hon sprider dem så bra på egen hand.:-)Dessutom bloggar jag faktiskt.

  6. Luft skriver:

    Timo, nu blir jag vaaansinnigt avundsjuk på ALLA som får läsa på din blogg. Du som var min första blogguru…… ja, ja.. vad är väl en bal på slottet? 🙂

Kommentera

