Ister – fotboll med mera

Det blev ingen kurs idag, jag gick till jobbet direkt på morgonen och tog hand om allt som blev kvar förra veckan. Lika bra det. Jag lyckades få skrivbordet så där lagom stökigt så det såg ut som om jag hade jobbat hårt. Tog en snabbtur förbi Vårt Nya Hem och strök på sista lagret med färg på skåpluckorna som jag målat, i morgon ska jag plocka undan all färg och göra iordning för gubbarna som ska tapetsera.

Kom på idag att på söndagen är det fotbollsmatch – jobbet bjuder på lunchbuffé i VIP-tältet och biljetter till match mot något Stockholmslag. Jag har inte så noga koll på de olika lagen, jag har inte ens koll på fotboll faktiskt,  men det är kul att få gratislunch! Hoppas bara att vädret håller i sig, det vore trevligt att slippa frysa.

Nu tycks varje veckoslut ha någon aktivitet – är det inte fotboll så är det karatetävling eller -träning, sen är det ju juni och studenten … det blir full rulle närmaste veckorna.

Men det är kul när det händer saker!

10 Responses to Ister – fotboll med mera

  1. MrAAA skriver:

    Fotboll är trevligt att titta på om det är fint väder, gratis mat, gratis dryck och…och det var väl det…MrAAA

  2. Timo skriver:

    ”Nåt lag från Stockholm” är bara djurgårn, så det är tur att du åtminstone blir bjuden på eländet.Att betala hade varit lite väl magstarkt – tycker jag.:-)

  3. Barbro skriver:

    13 grader och regn står det i prognosen för söndag… hos oss alltså.Du kan ju hoppas att regnet stoppar upp (och stannar kvar) söder om Mälaren.

  4. Timo skriver:

    Ja jo det finns några sämre lag också – typ Bajen och BP, men dom spelar i en annan division.:-)

    • Ister skriver:

      Djurgården, Bajen och BP. Tre lag i Stockholm alltså. Alltid lär man sig nåt nytt här på bloggen.;-)

  5. Barbro skriver:

    Jag kollade prognosen för Gävle och där stod 10 grader och uppehåll, men det är nog säkrast (=minst frysligt) med långkalsongerna på ändå.

Kommentera

