Ister – motstår alla frestelser

Hela veckan har vi återigen haft baklavas på jobbet. Sådana riktigt goda som har alldeles lagom sötma som blandar sig bra med nötternas sälta och degens frasighet. Äckligt goda är dom. Det är en av våra läkare som envisas med att baka sådana och bjuder oss på det.

Senast när jag tog en, försvann resten också. Ungefär 5-6 bitar fick jag i mig under eftermiddagen för två veckor sedan. Jag kunde ju inte lämna några kvar på fredagseftermiddagen, jag till och med skrapade ur formen som de låg i så han skulle slippa smulorna.

Jag har förbannat honom många gånger denna veckan när jag har sett berget av färdiguppskurna små bitar som ligger där i högar, färdiga att sno åt sig en i förbifarten. Äckligt goda är dom, sa jag det?

Men jag har inte tagit en endaste liten bit denna veckan. Inte ens en liten, liten smula!

3 Responses to Ister – motstår alla frestelser

  1. http://adamoeva.wordpress.com/ skriver:

    Sex är en frestelse, den kan du inte motstå?/Adam

  2. Miss H Davidson skriver:

    Pilutta dig som inte fallit för frestelsen…än……du kommer bli galen när det är tomt i formen och du inte passade på…Ister…det är baklava vi pratar om…såna som inte görs utsökta av några andra än de som är från där de kommer…Ät kvinna ät.Jag njuter åt dig…och springer också om du vill…*håller en hink under hakan och låter snålvattnet flöda…*

Kommentera

