Ister – stordåd idag

Mitt flyttlass går inte förrän den 15 juli så jag har gott om tid på mig att packa och planera, till själva bärandet har jag anlitat en firma eftersom jag tycker att mina vänner (inte jag!) börjar vara i den åldern att sysselsättning bära möbler är förenat med stor risk för skador av diverse slag.

Jag har tänkt att flytta förrådsgrejerna själv redan innan dess för att kunna rensa bland bråte som har legar i kartonger sisådär 25-30 år. För ett par veckor sedan hälsade jag på i det Holmska Residenset och hade bilen full med grejer när jag åkte dit (Dottern räknas inte som bråte) och blev av med en hel del saker. Andra saker har jag lagt ut på Blocket med mer eller mindre bra resultat – dock blev jag av med min Nationalencyklopedi till slut, men inlinesen är kvar trots det låga priset av 300 kr. För tantkörda inlines – så gott som nya. Så de blir nog kvar för framtida bruk, ifall jag skulle behöva vara sjukskriven någon gång kan jag ju ta mig ut och bryta benen av mig.

Idag tänkte jag göra lite stordåd och flytta en kartong eller två. Kanske.

6 Responses to Ister – stordåd idag

  1. Skymning skriver:

    Jag blev svettig bara av att läsa ordet kartong.

  2. Lennart skriver:

    Usch! Arbete…*tvärvänder*

  3. Ken2 skriver:

    Fick du sålt NE? *djupt imponerad* Hittar du köpare till rullskorna så kan jag lägga upp 10 par till.

    • Ister skriver:

      Nä, inte sålt. Jag fick annonspriset (20 kr) och han fick bära allt själv. Det tog lång tid innan någon ville ha dom, men till slut var det en gubbe som hämtade dom.

Kommentera

