Ister – trevlig eftermiddag

Så har jag varit på fotboll; Gefle IF – Djurgården.

Märkligt egentligen hur jag, som egentligen inte är så speciellt intresserad av fotboll, kan sitta där och tycka att det är spännande att se på när en massa män jagar en boll… till och med gapa lite på domarjäveln. Varför kallas han för domarjävel och inte bara domare, förresten – är det något speciellt för fotbollen, tro?

Lunchbuffén före matchen var utsökt och sällskapet var trevligt så på det stora hela har det varit en trevlig eftermiddag.

Matchresultat? 0-0. Tror jag.

7 Responses to Ister – trevlig eftermiddag

  1. cocoon skriver:

    träffade du vår gemensamme vän T 😉

  2. cocoon skriver:

    jag har för mig att han håller på Änglarna?eller hur var det nu……

  3. cocoon skriver:

    definitivt religiös är han…eller nåt åt andra hållet…nu har du förvirrat mig!

    • Ister skriver:

      Och han, T, försökte lura i mig att de har TRE lag i Stockholm; Djurgården, Hammarby och BP. BP? Bollpojkarna, eller?Han förvirrade mig ordentligt. Det vet väl alla att det bara finns ett lag i Stockholm.

  4. Christine skriver:

    I Skåne e de vanligt med ”-jävel”. Traktorajävel, hunnajävel…etc. Så du vet…

Kommentera

