Ister – självdöden dö?

Exportera eller låta självdöden dö, det är frågan.

Sex års inlägg.

Från början tänkta som meningslösa vardagsbetraktelser som min Älskade skulle läsa när han var ute på jobb, han gillade att läsa mina meningslösheter, han kände att han delade min vardag även när han var borta.

Sedan blev det en massa inlägg av bara farten; meningslösa inlägg, allvarliga inlägg, tramsiga inlägg och kommentarer. Ibland riktigt ilskna inlägg. Någon gång roliga inlägg.

Sex års inlägg.

Är det värt att spara – det är frågan.

24 Responses to Ister – självdöden dö?

  1. Lennart skriver:

    Funderar också. Det allra mesta är trams, men ändå… ska man bara slänga det?*ser villrådig ut*

  2. Linda Mpili skriver:

    ja, spara

  3. evilgirl skriver:

    spara….jag flyttat över allt mitt till wordpress…

  4. Deppspret skriver:

    Spara…det gjorde jag.

  5. Barbro skriver:

    Jag skulle vilja flytta beaglebloggen, eftersom den har fungerat som en dagbok i flera år och allting finns kvar i den. Däremot inte till wordpress, så går det inte någon annanstans, får det vara för mig.

  6. klös i ösregn skriver:

    å jag raderar lite undan för undan ..de som har varit de har varit är min tanke ..om man nu inte vill göra en bok av de förstås

  7. Epazote skriver:

    jag har tidigare flyttat över mina ”dikter” till poeter.seidag sparade jag de 42 inlägg jag skrivit om den största kärleken i mitt liv. jag skrev dem som en liten följetong i min förra blogg. Jag har sparat dem i en mapp i min dator, vet inte om jag flyttar över till worldpress

  8. Eva skriver:

    Spara, helt klart värt att spara

  9. Michis skriver:

    Spara!Åtminstone en del. Jag tar det här som ett lysande tillfälle att gå igenom och radera det mest meningslösa, men en del grejer är jag fanken stolt över att jag skrivit!

  10. Anna (f.d. B-Bloggen) skriver:

    JA!Du kan tycka om att läsa det du skrivit senare i livet.Dessutom kan kommande generation ha stor glädje av dina vardagsbetraktelser, inte bara för att det är rolig läsning, utan för att det är givande att se var man kommer ifrån och vad man har gemensamt med tidigare generationer.

    • Ister skriver:

      Kommande generationer? Nä, jag tror inte någon är intresserad av mitt skrivande sedan … så kul är det inte.Men jag sparar. Det gör jag.

  11. Lennart skriver:

    Går det att tjata sig till en ”högerspalt” som på AB? Jag saknar den… det kan ju inte vara nåra tekniska svårigheter att fixa det.

  12. CRUELLA skriver:

    Spara! Då har du all tid i världen på dig, att längre fram bestämma dig för om du vill radera 🙂

Kommentera

