Tuff dag på karatetävling

Dagen har tillbringats på Träffens Sporthall i Gävle – det har varit karatetävling. Jag har naturligtvis deltagit – som funktionär, som sjukgymnast, som alltiallo och skribent. Det har varit vansinnigt roligt att se barnen från klubben visa upp sig – de visade verkligen upp sig från sina bästa sidor. Ni kan inte ana hur kul det är att se små 7-8 åringar på fullt allvar och med stor koncentration utföra sin kata utan att komma av sig. Borta är all flamsighet och tramsighet som ofta kan dominera under träningen, de var så skärpta och diciplinerade att jag trodde inte att det var samma ungar som jag försökte instruera i tisdags.

Och herrarnas kumite (fighting) blev alldeles lagom tuff – lite näsblod här och där men mest jäkligt tuffa fighter! Dessutom hade vi turen att ha några riktigt duktiga katautövare som deltog, en från juniorlandslaget och en fd landslagskille så det var hög kvalite på kata-tävlingen.

En tuff dag med andra ord, men fysiskt rätt inaktivt för egen del. Det får bli lite löpning i morgon. Kanske.

4 Responses to Tuff dag på karatetävling

  1. Linda Mpili skriver:

    Löpning imorrn! Jag ska!

  2. Johan skriver:

    Haralds bröstvärmande yako-suki sitter i även idag

    • Ister skriver:

      Det måste vara en mardröm att möta denne Harald … han är ju så stooor! Jisses, han som gick matchen före dig, jag kommer inte ihåg vad han heter – han fick for ju som en vante några gånger.

      Jag tyckte du skötte dig bra i den matchen, du borde ha fått poäng på några (!) av maewashin som du faktiskt fick in på honom. Det är väl bara maewashi och gyako-tsuki chudan som man kan få in på honom … om man går under hans garde.

      Jag hade inte ens nått midjan på honom!

Kommentera

