Faller i 110%

Nu börjar nervositeten komma. Så där att händerna känns lite skakiga och någonting rör sig i magen hela tiden.

Det är gradering idag, dvs man visar upp sina tekniker och sin kata. Idag får jag reda på om Den Högt Graderade från Huvudstaden anser att jag är mogen nog i min karate för att i sommar få testa till Shodan, det första svarta bältet.

Det känns nervöst. Det känns obehagligt. Det känns inte alls bra.

Det enda jag är säker på är att jag kommer att köra fullt. Om jag gör fel, så gör jag felen fort och med kraft.

Alltid något.

4 Responses to Faller i 110%

  1. badaren skriver:

    I vilket fall som helst, så ska jag fixa de tillstånd du behöver. Klart att du ska få uppleva din så hett efterlängtade längtan att att besöka Europas nav – Malmö.

    Var aldrig lugn.

    • Ister skriver:

      Jag kommer och gör Malmö i sommar. Det blir ingen semester – det blir träna karate, äta karate, sova karate och prata karate.

  2. Timo skriver:

    Ska man göra fel, ska man göra det fort och kraftfullt – helt rätt!

    (Besöka Malmö? En stad med fotbollshuliganism, gängbråk, ständiga mord och annat läskigt. Håll dig ifrån Malmö Ister. Långt ifrån!)
    🙂

Kommentera

