Malmö – here I come!

Jag gjorde det! Klarade mig alltså, jag fick godkänt och får åka till Malmö för att försöka till Shodan, första svarta bältet. Observera att det står försöka – det att man åker dit innebär inte per automatik att man ”får” svart, det gäller att göra bra ifrån sig där, tretton träningspass från måndag till fredag för att sedan göra själva uppvisningsdelen av graderingen. Men jag får åka dit och försöka i alla fall!

Dagens uppvisningsdel gick helt åt helvete – jag kom av mig, jag gjorde fel tekniker, men jag fortsatte och gjorde rätt. Katan, Kanku Dai som jag faktiskt kan mönstret på fick jag visa ensam, inför alla andra karatekas + lite publik och jag fick total black out i mitten. Visste inte vilken teknik eller vilket håll jag skulle till, det stod helt still! Den Högt Graderade från Huvudstaden fick säga till när han insåg att min paus inte var paus utan black out.  Fight-delen gick lite bättre, jag åkte inte på någon smäll och fick in mina kontringar.

Turligt nog gjorde jag mina fel med full kraft så det gick vägen ändå. Dessutom hade vi ju tränat fyra timmar innan så han hade haft gott om tid att se på mina tekniker.

Nu ska jag vila en hel vecka från karaten. Sedan blir det en härlig sommar med massor av karateträning inför veckan i Malmö!

17 Responses to Malmö – here I come!

  1. Larsson skriver:

    Grattis! Då är det bara resten kvar. 🙂

  2. klös skriver:

    stort grattis å jag håller tummarna inför malmö

  3. badaren skriver:

    Kunde ge mig f.. på det.

    Grattis.

    • Ister skriver:

      Trägen vinner! Jag har slitit hårt för det här, nu är det ännu mer slit kvar, men det gör jag så gärna.

  4. Linda Mpili skriver:

    Fan vad bra du är. Grattis!

  5. Johan skriver:

    Grattis, vi ses i Malmö !!!

  6. Islandsmamman skriver:

    Grattis! So far, so good. 🙂

  7. sarahmara skriver:

    Grattis karatekvinnan 😛
    Ta det lugnt med cigarrerna bara innan 🙂

  8. Ninja Ister klarar allt! Grattis!!!

    • Ister skriver:

      Men det var på näppen (heter det så? ser så konstigt ut i skrift)

      Jag klarade mig ett steg till. Nu återstår en tuff sommar med massor av träning!

  9. […] slutet på maj gick jag ju upp för att få godkännande till att få åka till svartbältesgraderingen och då var jag ju så […]

Kommentera

