Sova på saken

Det är onsdag idag och jag har inte tränat någonting sedan söndags, cyklingen till och från jobbet räknas inte, jag blir ju inte svettig! Det känns märkligt att inte ta ut sig. Jag vet inte om det känns bra eller dåligt, men det känns märkligt. Hade tänkt ta träningsfri vecka men jag tror att det blir en kort löptur imorgon. Det går ju inte att sitta på häcken hela dagarna! Jag är lite sugen på att ta mil-spåret i Hemlingby, i mina Fivefingers. Det är ju en lite mer naturstig – mer stenar och rötter och lite klättring och hopp. Jag kan ju ha en liten rygga med andra skor i också, för säkerhets skull. Och så behöver jag ju inte springa fort utan bara lalla runt lite i sakta mak.

Jag ska nog sova på saken innan jag bestämmer mig.

2 Responses to Sova på saken

  1. BeBest skriver:

    En sån bana där du inte kan ligga i en ekonomilunk med samma rytm och steglängd kilometervis tar på krafterna. Du blir helt enkelt tvungen att använda såväl huvud som fötter annorlunda och allt däremellan måste jobba på ett ovant vis. Gör så! Ta terrängslingan, se miljön och känn en högre form av njutning i musklerna!

Kommentera

