Nordisk hy

Satt en knapp timme på kajkanten och solade i dag. Nu hettar det både på armar och i ansiktet.

Min nordiska hy är inte gjord för sol.

10 Responses to Nordisk hy

  1. chribba65 skriver:

    Nej men vad kul nu hittade jag ännu en trevlig bloggare i från Bladet.

  2. Ken C skriver:

    Jag gillar inte våld, vem gör det? Okej, fel blogg, men ack så rätt, eller hur Ninjan? Jag menar, vem gillar det, man använder Karate mot våldet.. för att kunna stävja bråket innan det blivit våld. Jag ska inte gå in på min erfarenhet, det blir för krångligt, men våld gillar jag inte, men det kan vara av nödvändighet i vissa situationer, som jag inte heller ska gå in på. För att stävja ett uppror, en diktatur, stoppa en narkotikatransport.

    Förresten, jag är inte rätt man att uttala mej om saken.

    • Ister skriver:

      Jag är också emot våld.

      Fast jag tror nog att jag skulle slåss till sista blodsdroppen om det gällde mitt eller mina käras liv.

      Eller så dog jag av skräck på fläcken!

  3. Ken C skriver:

    Btw: Du såg ganska solbränd ut när vi vad där, din nordiska hy hade tagit till sig lite uv-strålning.

  4. Jag skriver:

    Då har väl jag en tattarhud efter min romska farmor eller en tatarhud efter min ryske morfar. Men jag ligger aldrig i solen före tre nuförtiden.

    • Ister skriver:

      Jag solar när solen tar bäst – mellan 10-14. Då behöver jag inte sola länge.

      Och nej, jag är inte rädd för malignt melanom. Bara för bränt skinn.

Kommentera

