En bra dag idag

Idag blir det en bra dag.

Înte bara för att det är helg i morgon också.
Inte bara för att jag fick vakna själv utan väckarklocka.
Inte bara för att jag och Dottern ska ut och springa milen.

Idag blir det en bra dag – bara för att jag slapp duscha före frukost!

HATA duscha på morgonen!

6 Responses to En bra dag idag

  1. Ken C skriver:

    Människan, som sådan, tvättar sig för mycket och för ofta, läste jag någonstans. Rent allmänt alltså. Vissa måste mer än andra naturligtvis.

    Nu är du vuxen Ister och kan bestämma själv, det blir ju ett jävla tvättande om du duschar före springandet och efter detsamma. Strunta i före, finns ingen anledning.

    *funderar, hmmm…*

    • Ister skriver:

      Jag brukar ha som rutin att
      0. Ramla ur sängen.
      1. Knäppa på kaffevattnet
      2. Lägga ägget på kokning
      3. Duscha o torka mig
      4. Vrida ner äggkokarplattan till 3
      5. Torka håret.
      6. Fylla i kaffe&vatten i pressokannan
      7. Ta bort ägget från kokning, stänga av plattan.
      8. Sätta mig och äta frukost.

      Allt detta går på 8 minuter. Jag blir galen om något blir fel för då spricker mitt tidsschema.

      Det är därför det är så skönt att skippa duschen.

  2. Libra skriver:

    Gillar inte heller att duscha direkt på morgonen.
    Men stressen i mig gör att det oftast blir just så ändå. =)

  3. CRUELLA skriver:

    Jag duschar ALDRIG på morgonen. Däremot badar jag ALLTID på kvällen 😛

Kommentera

