Skönt att glänsa lite …

Varmt och skönt ute, bestämde mig för att springa milen i Fivefingers. Hade druckit en del vatten under eftermiddagen, käkade en näve saltade chilimandlar och bestämde mig för att inte ha vatten med mig. Det sitter i huvudet. Jag klarar dryga timmen utan vatten även om jag springer (nåja, joggar). Det sitter i huvudet. Och mycket riktigt – när det var 500 meter kvar började tungan kännas lite torr, då visste jag ju att jag snart skulle få vatten. Det sitter i huvudet. Jag lyckades öka sista backarna bara för att nå vattnet snabbare… och killen som stod vid vattenkranen flyttade sig snabbt därifrån när han såg mig komma raglandes mot kranen.

Vår Sadistiske Karatetränare var där också, med några ynglingar. De pustade ut efter första varvet och skulle ta ett varv till. Jag frågade, lite oskyldigt, om de sprang femman två gånger … inte då! De tog 2,5:an två gånger, med vila emellan.

Då är det skönt att stå där med sina Fivefingers på fötterna och bara, så där förbigående, nämna att man har sprungit milen idag.

13 Responses to Skönt att glänsa lite …

  1. Linda Mpili skriver:

    Nice! Man blir ju mer och mer sugen på skorna.
    IDag innan UL satt jag och tänkte på att… det finns inga odds. Det kändes skönt!

  2. vaelkommen skriver:

    Få människor imponerar på mej idag, jag vet inte men jag har sett det mesta, det är svårt att hitta något som verkligen gör intryck. Men du gör det.

  3. BobbieB skriver:

    Man ska ha förebilder. Jag har precis bestämt mig för att du ska vara min.

    REEEEEE…SPECT!

    Hmmm… det borde ha varit på japanska, men sist jag försökte mig på det förväxlade jag vokalerna och lyckades få det till att vårt företag ska ha ”självmord” högst i hierarkin istf ”väldigt erfaren och respekterad ledare”

  4. hetapricken skriver:

    Jag, som hatar att springa, blir lite sugen på att skaffa sådana skor o ge mig ut i skogen.

    Du är inspirerande kvinna!

  5. hetapricken skriver:

    Jag har försökt men jag får så j***a ont i höfterna efteråt… Jag kommer knappt upp för trappan. 😦

    Men jag kanske börjar för hårt?

    *funderar*

    • Ister skriver:

      Ta det lite lugnare i början. Och det gör ont efteråt, i alla fall om man börjar närma sig medelåldern.

      Men, smärta är bara en högre form av njutning.

  6. blogasol skriver:

    Luft i lungorna. Det du.
    Mina kommer hem nu.

    Friska vindar.

  7. Jag tycker att du alltid skiner men jag förstår att det kändes extra bra efter den rundan. 🙂

Kommentera

