The thing

Jobbade förmiddagen – lugnt och härligt, bara en dubbelbokning, dagen började lugnt och stilla.

Vid lunch flexade jag hem – i väg och handla i butik ett och hem med varorna kvickt för att inte värmen ska förstöra. Därefter till butik två – där burkpantsapparaten naturligtvis fick anfall när jag kom och det var självklart slut på kolsyrepatronerna. Fortsätter till butik tre och kommer även ihåg några dosor snus. Till butik fyra och fixa lite och hem igen.

Städar i joggingtempo, får hicka när jag dammsuger. Jag förstår inte varför jag ofta får hicka när jag dammsuger? Undrar om jag andas konstigt … kanske försöker jag hjälpa till med lite egen inandning samtidigt? Lyckas tvätta två maskiner tvätt under städningen.

Duschar i intervalltempo och hinner precis till karateklubbens årsmöte. Sitter lugn och antecknar under dryga timmen.

Hem och bakar piroger med två olika fyllningar, passar på att baka lite LCHF-bröd när ugnen ändå är varm. Köket ser ut som en tromb hade farit fram, men några ögonblick senare är det undandiskat och rent igen.

Studentplakatet ska knåpas ihop, klipper och klistrar, svär och skjuter med häftpistolen. Katten får sig en åthutning.

Skriver rent årsmötesanteckningarna och skickar iväg.

Nu – sängen. I morgon förmiddag kommer The Americans och jag ska tala engelska hela helgen. Det trista är bara att min tunga svullnar när jag talar engelska och orden som kommer ur min mun låter inte alls så som jag hade tänkt. Det blir alldeles konstiga läten som kommer ut.

Men jag gör mig förstådd ändå. Även om jag måste vifta med armarna och de flesta sakerna får heta ”the thing …”.

10 Responses to The thing

  1. Lottchenn skriver:

    Nu är du nästan larvigt effektiv!

    The thing passar för övrigt bra på allt. ”The thing today, and tomorrow and the thing in the corner, and the thing you said…” I could go on and on.

  2. vaelkommen skriver:

    Stackars katt.

  3. Lennart skriver:

    *torkar svetten ur pannan och stapplar ut igen*

    • Ister skriver:

      Jadu. Det var en effektiv dag. Nu kan jag slappa resten av sommaren.

      Förutom flytten då. Någon måste ju packa också.

  4. blogasol skriver:

    Hej Ister

    Jag sa att ni skulle sparka på min akilleshäl innan jag dör av utmattning. Satan så ni sökte er schizofrena.

    Rätt nerver, vet du nu vad det är – tror jag.

  5. blogasol skriver:

    Herre jisses så roligt det blev att blogga. Tror jag ÄNTLIGEN DÖR I FRED ! *pjuh*

  6. Linda Mpili skriver:

    Grattis till dottern som tar stundenten!

Kommentera

