Min Allra Bästaste Dotter!

Min bästaste Dotter tog studenten idag – fyra år efter att hon började gymnasiet, då hon inte fick tillgodoräkna sig USA-året alls!

Som hon har växt dessa år! Från en lite blyg och tillbakadragen flicka till en mångfacetterad ung kvinna. Hon har lyckats få med sig det bästa från Sverige; solidaritet och äkthet och det bästa från USA ; social smidighet och framåtanda. Hon passade också på att ordna en mycket trevlig Amerikan när hon var over there och det är med visst vedmod, men stor stolthet som jag kommer att släppa ut henne i världen i höst.

Må Du få ett liv av kärlek och gemenskap, min Allra Bästaste Dotter!

16 Responses to Min Allra Bästaste Dotter!

  1. puppe skriver:

    Vad härligt!!!!!

    Kram på er båda!

  2. vaelkommen skriver:

    Grattis Grattis!!

    (till dottern, okej till dej med)

  3. Åh, Ister, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!! Till dottern och till dig som mamma! Jag sitter här med tårarna rinnande som jag alltid gör vid studenter! (Firade själv en student förra veckan) och det har till och med hänt att tårarna börjat rinna när jag sett ett flak studenter jag inte ens känner! Jag vet inte om det har att göra med att jag själv aldrig tagit någon riktig student. Jag pluggade ju igen gymnasiet på komvux… Men rörande är det! Jag önskar henne all lycka och välgång i framtiden! Varm sommarkram! ♥♥♥

    P.S. Jag var i dina ”hoods” idag tror jag, på ett ungefär i alla fall, om jag inte fått allt om bakfoten!

  4. Linda Mpili skriver:

    vad står bp för program`?

    • Ninja Ister skriver:

      Det är samhällsvetenskapligt program med business-inriktning. Jag tror hon läste något extra också .. lite extra matte och sånt – för att klara sig i USA.

  5. Jag skriver:

    Ajdå, jag blev lurad att tro att din dotter var äldre, genom Amerikat och att hon hade skaffat sig en pojkvän där. Fick för mig att hon reste dit efter studenten.
    Det är ett stort ståhej med studenten, tur att jag har klarat av mina! Grattis till dottern och till mor som har fixat allt!

  6. cocoon skriver:

    ska hon flytta till USA till hösten?

    • Ister skriver:

      Ja, ifall vi får allt att klaffa med intagning till skolan, visa osv – byråkratin är inte enkel att forcera där heller, allt ska vara med stämpel på…

      Hon blir nog kvar där sen.

  7. cocoon skriver:

    oj
    och jag som saknar tio minuter bort

    typiskt mig att gnälla och klaga :/
    du kommer ju att få sakna många timmar bort

    glädje och saknad i en och samma blandning

    • Ister skriver:

      Det är väl meningen att barnen ska växa upp och bli självständiga, flyga ur boet och leva sitt liv. Inte att ge mitt liv mening.

      Jag tror jag har lyckats att ge henne mod nog att lämna mig, att våga leva sitt eget liv och inte ta ansvar för andras mående. Att ta ansvar för sitt eget mående i första hand, så att hon kan finnas till för andra också.

      Men nog blir det ensamt när hon nu också lämnar mig.

      Fast jag har ju katten. 🙂

  8. cocoon skriver:

    vet du

    jag håller fullkomligt med om att man ska försöka göra sina barn självständiga
    det har alltid varit mitt mål
    min yngsta son bodde själv i eget boende när han var femton

    det blev ett jävla liv från skolan, men han har alltid varit väldigt mogen och det har fungerat jättebra

    vad jag menade var inte att du skulle hindra henne på något sätt

    i min nu-värld tänkte jag på saknad
    längtan och saknad, som under rimliga gränser inte behöver vara fel
    snarare fullkomligt naturligt

    men som sagt, du har ju kattfan 😉

Kommentera

