I’m the fucking goddess of everything

Tog en sväng till Hemlingby för att springa, tänkte ta femman i lagom takt i mina Fivefingers. Kände mig sådär lagom sugen på löpning då gårdagens powerwalking kändes i låren fortfarande. Men en halvmil grejar jag alltid, tänkte jag och gav mig iväg i min Lonesometröja. Första två kilometrarna var så där vidriga som bara första kilometrarna kan vara; flåsigt, svårt att få steget att stämma, ont i knät, ont i ljumsken, ständiga stanna-tankar och förhandlingar med mitt lata jag.

– Bara till nästa halvkilometersmärket, sen får du gå, sa jag till mig själv och tog mig till fyrakilometersmärket på det viset. Sen släppte det lite och då var jag ju nästan framme så backen till mål kändes helt okej. Tog mig runt på knappa 32 minuter, med en snitt-tid på 6:23, normalt för mig i det rätt kuperade spåret. Drack lite vatten och pratade med en kollega som råkade befinna sig där – mina Fivefingers liksom uppmanar till prat, alla undrar vad tusan jag har på fötterna. När vi hade stått några minuter och pratat kände jag att jag hade mer spring i benen… och att jag ville springa mer!

Hallelujah! Jag ville springa mer!

Jag satte på bitchen (Runkeeper med coaching av en kvinnoröst), siktade mot tvåkilometersspåret och bestämde mig för att springa fort den första kilometern och gå resten. När en Trind Tant springer fort, så är det inte så himla fort i verkliga livet, men i den Trinda Tantens värld var det jättefort! 5:15 tog den första kilometern, sen tog jag den andra på 6:37 – och då gick jag ändå någon minut och det är halvkilometer uppför på den banan. Och jag tyckte det var roligt! Jag njöt av att känna hur lungorna skrek efter mera luft, hur benen försökte springa fortare trots att jag inte kunde öka mer, trots att jag hade blodsmak i munnen efter den första kilometern.

Det var skitkul att springa idag!

I’m the fucking goddess of everything, som Linda brukar säga. Jepp. Me too!

12 Responses to I’m the fucking goddess of everything

  1. Linda Mpili skriver:

    Haha alla säger i fel ordning… god of fucking everything 😛

  2. vaelkommen skriver:

    Fuckin shit! Men en sak vill jag bara berätta för bloggen, den Trinda Tanten existerar inte. Jag har sett henne på nära håll, tom hållit i henne. Lite kurvig, men trind? Absolut inte.

    • Ninja Ister skriver:

      Ja, du har hållit om mig.

      Men förstör inte min image. Image? Äsch, jag menar min framtoning. Förstör inte min framtoning här på bloggen!

  3. Larsson skriver:

    Trind Tant är det sista du är! Alldeles lagom och vansinnigt vältränad. En vansinnig Ninja.

  4. Linda Mpili skriver:

    Jahaja… de flesta brukar skriva i fel ordning. Fast inte med flit då… borde förstått bättre.

    • Ninja Ister skriver:

      Jag tycker det blir mycket roligare med omvänd ordning. Det är ju jag som är the fucking goddess!

      Fast … om jag tänker efter så är jag nog bara en goddess nuförtiden.

  5. Goddess! *nickar instämmande*

Kommentera

