Jag gillar mitt jobb

Lyssnat hela eftermiddagen på en massa om konditionstest och hur cykeln Monark 929 e fungerar. En av försäljarna på Monark Exercise höll i eftermiddagen, han talade om VO2 Max och VO2 ml/kg x min och visade tabeller, han talade om maxpuls och submaximala konditionstest. Han pratade om Cooper test, Åstrands-test, om enpunktstest, flerpunktstester och kilopondmeter… och Watt. Han talade om kalibrering och nollställning, om pulsmätare och standardisering av testmiljö. Med andra ord – en väldigt givande och intressant eftermiddag!

Jag gillar mitt jobb. Jepp.

5 Responses to Jag gillar mitt jobb

  1. vaelkommen skriver:

    Fint, det är en förutsättning för att kunna leverera att fullgott resultat. Visst kan man köra på rutin, men det tar på egna krafter och ger inte mycket tillbaka.

    Man kan unna sig att vara nöjd när jobbet är givande.

  2. Ninja Ister skriver:

    Jag är bra på mitt jobb, just därför att jag brinner för det!

  3. Å, låter klart roligare än min eftermiddag när jag typ för nionde gången presenterade samma sak (fast för nya människor) och fick höra samma kommentarer. Blir lite blasé då.

  4. Haha. Eller slå vad med min medtalare om hur många som kommer säga vilka kommentarer!

Kommentera

