Matta och kramp i vaden

Stängde av bitchen (coachningen på Runkeepern) och skulle springa milen i egen takt, utan hets. Det duggregnade och jag sprang lugnt, tyckte jag. Lite flåsigt var det tidvis, men jag tänkte att det nog var nattens dåliga sömn som var orsaken. Plötsligt, exakt vid femkilometersmärket började vaden krampa. Jag kollade klockan och insåg att jag hade sprungit de första fem kilometrarna på 30 minuter … alldeles för snabbt på det spåret! Fick lov att gå en kilometer innan krampen släppte och sen var det småjogg till mål och nu känns vaden som en stenklump. Jag tog mig runt dock, blev inte kvar i spåret…

Igår ringde jag till golvläggaren, Fribergs Golv, och idag kom han och la mattan i sovrummet. Smidigt av bara den – han hämtade nyckel hos mig på jobbet, mattan i affären och limmade fast den och kom sedan tillbaka med nyckeln – allt på en fredagseftermiddag!

Det blev precis så snyggt som jag hade föreställt mig!

Nu börjar jag bli riktigt sugen på att flytta!

4 Responses to Matta och kramp i vaden

  1. vaelkommen skriver:

    Vi kommer, bara jag får ihop alla, och gästar dej. Nu hittar vi ju. *harkel*

    Hur går det för Chilinisse?

  2. Lennart skriver:

    Men se där…

    Det går att få saker gjort på ett smidigt sätt.

  3. Ninja Ister skriver:

    En del hantverkare är verkligen proffs – på alla sätt!

Kommentera

