Inte alla förunnat

Nu är nästan allt klart i förrådet – bara en kartong kvar att sortera, det fixar jag imorgon. Sen är det bara resten kvar att packa, men det kan jag inte göra förrän flyttkartongerna kommer veckan efter midsommar. Då blir det packa, packa, packa. Turligt nog har jag under våren rensat bra i bokhyllorna, fått iväg böcker från två Billy-hyllor och nu är det bara fem, sex Billysar kvar. I Vårt Nya Hem får jag bara plats med fem hyllor… men jag jobbar på det. Det kanske går att ha en bokhylla på den inglasade balkongen?

Det är roligt att planera allt i Vårt Nya Hem, jag tror att vi (Chili-Nisse o jag) kommer att trivas jättebra där. Jag ser fram emot att börja mitt nya liv i höst. Trots att jag saknar min Älskade oerhört tidvis, så har jag kommit en bit på väg i mitt nya liv utan honom. Visst gör det ont fortfarande, det gör det – men det finns dagar då jag känner att det är okej att leva, att jag kommer förbi det här också, att livslusten bara vilar inom mig ett tag. Hans kärlek gav mig så mycket mod och styrka, hans kärlek bär mig än.

Det är inte alla förunnat att möta sådan kärlek.

4 Responses to Inte alla förunnat

  1. ninapinas skriver:

    Nej, det är ju så man ska se det.
    ”Jag har varit med om dig, jag kan aldrig förlora dig” sa ngn klok människa.
    Jaques Werup tror jag det var.

  2. Andromeda skriver:

    Vilken tur du trots allt haft som mött en sådan kärlek! 🙂

Kommentera

