En parentesdag

Sådärja.

Middagen uppäten (chorizo, mozarella och coleslaw), matlåda för imorgon fixad (samma som dagens middag) hushållet snabbdammsuget (bara synliga ytor) och träningen avklarad för idag (ett 45 minuters karatepass, ensam).

Dottern kanske kommer hem imorgon (Amerikanens morfar dog igår, det blir strul med allt) så jag får någon att tala med (Chili-Nisse svarar så dåligt) – idag har jag inte talat med någon. Endast några kiai har lämnat min strupe idag.

En parentesernas dag idag. Förutom lite trevligt chat på FB, där ingenting viktigt avhandlades men det som skrevs kändes äkta.

2 Responses to En parentesdag

  1. Anna skriver:

    Det låter som en utmärkt dag för min del. Ordningsamt och disciplinerat, så som jag gärna vill ha mina dagar men inte lyckas med så ofta. Har du hittat livsglädjen än?

    • Ninja Ister skriver:

      Jodå, jag har hittat delar av livsglädjen igen. Men det fattas några bitar fortfarande.

      Men jag är säker på att jag hittar dom senare.

Kommentera

