Måste få tyst på Gnäll-Ister

Dagens löpning – 6,9 km. Förhandling från första kilometern till den sista.

Ont i knät, trött, dåligt flås yada yada…säger GnällIster.
– Fortsätt spring till nästa halvkilometermärket, säger PositivIster
– Men jag sov ju så lite inatt, det kan inte vara bra att springa med så mycket trötthet i kroppen? Och det kan inte vara bra för artrosknät att springa när det gör ont … det kanske blir värre nu?
– Spring för fan och håll käften. Jag gör det här frivilligt. För att få flås och styrka. Hur ska det gå i Malmö med tre pass om dagen om jag inte har kondition? Det sitter i huvudet, det finns hur mycket krafter kvar som helst. Nu är det femman först och sedan tvåan som nedvarvning.

Jag hatar sådana löpturer, ingen glädje alls, bara gnäll. Måste få tyst på GnällIster.

7 Responses to Måste få tyst på Gnäll-Ister

  1. vaelkommen skriver:

    Äh, gnäll på du. Allt är inte fin dans, det kan vara humpa också.

  2. cocoon skriver:

    ja du är knäpp

    om det tar emot så mycket så sluta spring då
    du om någon borde väl veta att lyssna till din kropp
    den talar ju tydligt om vad som är bra för den

    • Ninja Ister skriver:

      Nu är det ju så att jag VILL kunna åka till Malmö och försöka uppnå det första svarta bältet i slutet på juli. För det krävs det att man är i form. I god form. Det kräver rätt mycket träning, speciellt med tanke på att kroppen inte svarar lika fort på träning nu som när jag var 20. Och för att bli bättre måste man pressa kroppen, utmana den.

      Därför måste jag utstå lite obehagligheter nu – men det gäller att ligga på rätt nivå, inte pressa för hårt. Den mentala biten är svårast, jag är av naturen lat och skulle helst vila mig i form, men tyvärr funkar ju inte kroppen så.

  3. Islandsmamman skriver:

    Åh HATA Latmasken och Gnällfian! Vad SKA de finnas för? Vad gör de för nytta här i livet egentligen?

  4. Om det är nån man vill ge på käften så är det den inre gnällkärringen.
    Hoppas knät känns bättre nu.

Kommentera

