Gudinna, jag? Ja!

Idag blev det terrängmilen igen. Tungt som f-n var det, hela tiden. Varmt av bara den och munnen började torka vid fyra kilometer. Försökte jogga med stängd mun, tänkte att jag då inte ventilerar ut så mycket fukt, men det gick inte. Något vatten hade jag naturligtvis inte med mig, helt onödigt brukar jag tycka, det är bara till för amatörer.

Strax efter åtta kilometer började det smaka riktigt illa i munnen och det hjälpte inte längre att försöka fukta läpparna med tungan för den var torr som fnöske. Som tur är så finns det en liten bäck som rinner precis där, så jag sprang ner till bäcken, la mig raklång på backen och drack direkt ur bäcken – underbart gott kallt vatten! Det visar väl sig inatt om vattnet innehöll några konstiga bakterier. Efter den vattenpausen fick jag mera krafter och kom runt på fantastiska 1:08:59! Inte undra på att det kändes jobbigt – jag kapade nästan 6 minuter på mitt PB på det spåret.  S E X minuter från början på juni då jag sprang det spåret för första gången på 1:15:20.

Fucking goddess of everything – för att travestera Linda Mpili, som också gör stordåd lite då och då utan att för den delen få alltför mycket storhetsvansinne.

11 Responses to Gudinna, jag? Ja!

  1. Linda Mpili skriver:

    Haha underbart!! Bra jobbat… PB i denna värme är imponerande!!

  2. Linda Mpili skriver:

    Obs! var tvungen att googla travestera– ahh! 😉

  3. Christine skriver:

    Säkert doping i bäcken…*knycker avundsjukt på nacken över isters tid*

  4. vaelkommen skriver:

    Hörrö baby, vätska är A och O i varma klimat, så även här när man svettas ut en massa. Man ska dricka lagom mycket även när man sitter stilla i värmen. Pissar man gult dricker man för lite, pissar man vitt då är man okej.

    Vätskebrist är inte att leka med. *måste man säga till om allt*

    • Ninja Ister skriver:

      Men du … om man har druckit lite extra på eftermiddagen och det är bara kring 27°C – då ska man klara en timme utan problem. Det är ju inte öken precis.

      Pissa? Måste man verkligen göra det när det är så varmt?

  5. Grattis!!! I värmen och allt.

Kommentera

