Morgonrocken hänger kvar

Sprang milen idag, i behaglig takt och hamnade på tiden 1:06:52 – alltså ett nytt PB. Snart är jag som Linda Mpili – gör stordåd varje dag!

Packat och märkt två flyttlådor. 58 kvar. Senast vi flyttade, januari 2010, såg framtiden ljus ut för min Älskade och vi såg fram emot flytten. Vi fick loss lite pengar vid lägenhetsförsäljningen och vi reste till Arizona på våren, blev fast lite längre på grund av – nä, tack vare askmolnet och vi hade fantastiskt roligt, ända fram till sommaren då han fick smärtor från ryggen, smärtor som inte var vanligt ryggont utan visade sig vara metastaser.

Nu packar jag ensam.

Och jag röjer undan saker som inte längre behövs – hans kläder har jag kört till Röda Korset, hans personliga saker kastar jag allteftersom, det mesta har jag lyckats göra mig av med; foton, brev, böcker, småsaker.

Men hans morgonrock hänger kvar på sin krok.

6 Responses to Morgonrocken hänger kvar

  1. Linda Mpili skriver:

    Grattis till PB!

    Foton måste vara jobbigt att kasta.

    • Ninja Ister skriver:

      Jag slänger sådana foton som jag inte känner någon på, han hade ju ett långt liv före tiden med mig. Det är inte svårt. Det är mer känslan av att delar av hans minnen och liv blir bortkastat.

  2. Ninja Ister slår till igen! Grattis.
    Packningen måste väcka både vackra och smärtsamma minnen.
    Kram

  3. När jag blir stor, så vill jag vara som dig!

Kommentera

