Magsjuka medför viktuppgång!

Efter det dryga dygnslånga badrumsbesöket (jag besparar er detaljerna) borde väl vilken normal människa ha gått ner ett hekto eller två. Tyvärr tillhör jag inte de normala i det här fallet heller. Jag är sällan så sjuk att jag inte kan äta. Tvärtom – jag tuggar på någonting hela tiden. Hela tiden. Speciellt nu när allt har bokstavligen bara runnit rakt igenom mig. Jag är ju tvungen att se till att få i mig näringsämnen så choklad (mycket antioxidanter), ost (stillar magen) och glass (bra mot allt!) har intagits i mängder. Både som tröst, belöning och som näring. Det vore ju hemskt om jag inte fick i mig alla livsviktiga mineraler och vitaminer under dessa dygn!

Kräks gör jag aldrig, inte ofrivilligt i alla fall. Möjligen har det hänt några gånger i ungdomen, men sedan jag blev vuxen har kräkningarna alltid varit framkallade med ett tandborstskaft eller fingrarna i värsta fall. Illamående kan jag känna någon gång, men kräks gör jag inte. Jag vill minnas, att på den tiden då jag hade ont i håret efter kräftskivor och liknande farliga fester, då kunde jag må lite illa. Men även då kunde jag trycka i mig vad som helst. Helst pizza med allt på följt av gelehallon blandat med djungelvrål, naturligtvis grundade jag ordentligt med en dubbel Treo. De enda gångerna jag inte kan äta är när jag har ont i halsen, men då ligger jag istället och hallucinerar efter mat medan jag  slevar i mig glass, som ju är avsvällande för halsen.

Så efter denna magsjukedygn kan jag bara konstatera att det är en himla tur att jag inte har slängt kläder som har känts lite vida och stora.

4 Responses to Magsjuka medför viktuppgång!

  1. BeBest skriver:

    Din hälsodiet kan ju inte orsaka några problem vad jag kan se! Det måste vara något tungt i luften! Är du tungandad?

Kommentera

