Löpkompis

Idag blev det drygt 6 km löpning, första två ensam i 5:45 hastighet (trots den mördande backen i slutet), sen dök en av karatekillarna gubbarna upp och eftersom han inte hade sprungit på många år tog vi 3+2km med 3/2 metoden, dvs sprang tre minuter följt av 2 minuter snabb gång. Han tänkte ge upp efter första varvet, men jag lyckades lura med honom på ett varv till. Han var mycket nöjd efter löpningen och jag kände mig också nöjd – det är skönt att ta det lugnt ibland. Han tänkte dyka upp nästa onsdag också, då tror jag att jag lurar med honom på femmans spår direkt så han inte kan backa!

Det är kul att vara coach ibland.

One Response to Löpkompis

  1. […] blev det löpning med löpkompisen igen, vi tog femman i lagom takt, med 3/2 metoden. Jag värmde upp och joggade ner med tvåans […]

Kommentera

