Flyttbestyr

Tog mig iväg till dojon med stela ben och märkligt nog mjuknade lårmusklerna efter några minuters träning! Nu känner jag mig pånyttfödd igen – det är nästan så att jag får lust att packa klart allt idag. Men jag tror att det kan vara en fördel att ha några koppar och bestick kvar till fredagen, det är så trist att äta löskokt ägg utan sked och dricka kaffe direkt ur kannan.

Jag är i princip klar med städningen, det är golven och kylen kvar att rengöra. Det är ju så trist att städa för någon annan … om jag flyttar fler gånger kommer jag att köpa städningen också! Men nu tänker jag faktiskt inte flytta flera gånger, jag ska bo kvar i Vårt Nya Hem resten av mitt liv. Det är ju alldeles för jobbigt att flytta och nu har jag flyttat fyra gånger på sju år, det är lite för ofta.

Värsta flytten var när jag skulle från huset 2004, när jag och Dotterns pappa skilde oss – han vägrade göra någonting, han var så förbannad på mig.  Jag fick sköta försäljning, packning, städning – allt! Jag splittade alla prylar, försökte vara så rättvis som möjligt – även allt i garaget; jag ställde fram två kartonger och skickade in verktyg efter verktyg växelvis i lådorna så jag äger en massa konstiga verktyg som jag inte har det minsta behov av – vad ska jag med skjutmått till? Eller hylsnyckelsatser? Polygrip? För att inte snacka om alla dessa sexkantsnycklar som ändå aldrig finns i rätt storlek när jag behöver. En fullstor yxa äger jag också, jättebra att ha när man bor i lägenhet i stan.

Men man vet aldrig, en vacker dag kanske jag behöver yxan, så den åker med den här flytten också.

8 Responses to Flyttbestyr

  1. klös i ösregn skriver:

    ja du ska väl ut å hugga ner nått träd till missen att ha på balkongen ..yxor är bra att ha 🙂

  2. Lennart skriver:

    Sexkantnycklar låter bara lite kul… men det är nog allt…

    Men en yxa går alltid åt, så ta med den.

  3. BeBest skriver:

    Onödiga prylar är bra att ha! Man vet aldrig när de blir nödiga och har man dem inte då sitter man där vackert på pottkanten!

  4. Christine skriver:

    I brist på catana…yxa!

Kommentera

