Flytten är genomförd

Klockan sex i morse klev jag upp med ett leende, nåja utan att svära åtminstone, därefter har jag jobbat hela dagen. Flyttgrabbarna kom strax efter sju och körde två lass med mina prylar. Jag stod bara och pekade när de kom fram och lastade ur, rätt bekvämt faktiskt. Innan de hade lastat ur andra lasset hade jag hunnit packa ur 20 lådor så de fick ta med sig dom på en gång. Nu är det bara cirka 40 lådor kvar, så det är lite att göra. Däremot har jag städat ur allt på det gamla stället så jag ska inte behöva åka dit fler gånger, det känns bra.

Möbleringen funkar nog som jag har tänkt mig, förutom att jag fick ge upp tanken om matsalsmöbel, som det heter i inredningsmagasin,  i vardagsrummet  – då får jag inte plats med datorbordet och det går ju inte! Amerikanen och Dottern har jobbat som tusan; bokhyllor har nedmonterats och burits upp till förrådet, belysning har kommit upp och mitt datorbord har sågats av till lagom storlek, allt medan jag städade ur det gamla.

Flytten är genomförd och det känns jäkligt bra att lämna det gamla bakom. Jag och Chili-Nisse, som har återfått normal mankhöjd idag till skillnad mot igår, kommer att trivas jättebra här och jag ser fram emot hösten då mitt nya liv börjar.

Jag är hemma.

10 Responses to Flytten är genomförd

  1. Linda Mpili skriver:

    Låter helt underbart!

  2. Soulsister skriver:

    Unnar dig en härlig höst i din nya lya 🙂 Men först ska du njuta av resten av sommaren där!

    • Ninja Ister skriver:

      Jag ska ju jobba hela sommaren … ska ha min huvudsemester i augusti då jag åker till Arizona. Men sen, sen ska Chili-Nisse och jag bara drälla omkring hela hösten!

  3. Jag skriver:

    Oj, vilken effektivitet! Lycka till i ert nya hem!

  4. Lennart skriver:

    Blir det nån inflyttningsfest…?

    *ser hoppfull ut*

Kommentera

