Slitit hund idag

Jisses, så jag har slitit idag! Men nu är alla flyttlådor uppackade och står staplade i köket i väntan på måndag då flyttgubbarna ska hämta dom. Det blev lite kaosartat mitt i alltihop – jag hade ju ett lager böcker i var och varannan kartong så jag fick bära omkring med antingen böcker, kökspryttlar eller kläder, klättra över dammsugare, sågar och mattor och klättra upp och ner på stegen – jag har ju överskåp överallt och jag når inte ens att öppna luckorna utan stege. Jag tror nästan att jag vet var jag har allting också … men det är inte helt säkert. Bokhyllan ser ut som ett kaos, men jag ska nog ordna böckerna i strikt alfabetisk ordning så småningom, någon ordning ska det vara bland böckerna!

Jag satte Amerikanen till att sortera mina verktyg – till sådana som används ofta och till mer sällan använt och han fixade det på en timme.  Jag visste faktiskt inte att jag ägde en lödkolv och tre olika slags sågar! Och skruvmejslar så jag kan skruva ner hela huset om jag vill, men det vill jag ju inte eftersom jag ska bo här resten av mitt liv.

Så det närmaste seklet tänker inte jag flytta.

4 Responses to Slitit hund idag

  1. suttecity skriver:

    Fördel ändå att flytta på varma delen av året. Jag flyttade strax före jul 2009 och det var ingen höjdare… snorkallt, halt och mörkt blev det ju tidigt på kvällen. Mardrömsresa med släpet både dit och hem hit.. men det är skönt när det är gjort. Man inser vad grejer man samlar på sig.. Lycka till nu!

    • Ninja Ister skriver:

      Jag har kommit så långt i livet att jag inte behöver längre flytta med släp … jag hade vägrat att bära själv, jag är för gammal för spring i trappor! Så jag behövde bara packa ner och packa upp, resten skötte flyttfirman.

      Lyxigt, ja.

  2. suttecity skriver:

    Jo det är ju det bästa och det kommer gälla nästa gång. Men nu hade jag inte så många möbler kvar då jag tagit det mesta i omgångar innan. Packar inte firmorna numera?

Kommentera

