Gränsen var jag

Tog en simtur på morgonen i utomhusbassängen på Fjärran, nu är det ingen löpning eller karate veckan som kommer, nu är det vila som gäller! En hel vecka vila inför veckan i Malmö. Jag börjar lite smått få ångest inför veckan, men det går säkert över. Tror jag. Vet jag att det inte gör…

Besökte Claes Ohlsson och köpte lite pryttlar och äntligen, äntligen fick jag upp bilden på väggen. Jag har saknat att ha den i blickfånget, när jag sitter vid datorn. Den lugnar mig, den ger mig styrka, den ger mig tankar!

På vägen hem träffade jag en AB-bloggare (med polare) som jag inte sett live förut. Kul! Men han pratade så konstigt, som en sån där stockholmare, stämde inte alls … säkert är han en sån där fotbollshuligan också, det brukar ju stockholmare som är i Gävle vara.

Nu ska jag sitta och njuta av ensamheten en stund – ungarna har lämnat byggnaden för några timmar. Jag fick muta dom med koden till bensinkortet … så nu sitter jag och lyssnar på min musik och dansar runt utan att behöva höra suckar!

Här nedan bilden – den mäter 150×220 cm. Klickar du här får du se flera ordbilder.

2 Responses to Gränsen var jag

  1. Islandsmamman skriver:

    Oh, den här gillar jag skarpt!
    ”Jag var gränsen” Det kan man behöva påminna sig om ibland.
    Ofta.

Kommentera

