Diskhoproppens förbannelse

Jag har flyttat många gånger. Oräkneliga gånger. Men inte i en enda lägenhet jag har flyttat till har proppen till diskhon funnits kvar, de tidigare ägarna/hyresgästerna har slängt proppen så jag har fått diska under rinnande vatten de första dagarna. Det går ju det också.

Jag har köpt diskhoproppar många gånger. Minst dubbelt så många gånger än gånger jag har flyttat, då jag alltid köper av fel sort första gången. Ska det vara en nedsänkt eller inte, kommer jag inte ihåg när jag väl står i affären, så jag köper alltid fel första gången.

Vis av tidigare erfarenheter tänkte jag fota av diskho-avrinningshålet för att kunna titta på den när jag väl står i affären, men jag hann inte för Dottern kom hem, glad i hågen och visade stolt upp en propp som hon hade inhandlat, helt på eget initiativ. Naturligtvis var den av fel sort.

Diskhoproppens förbannelse har gått vidare till nästa generation.

14 Responses to Diskhoproppens förbannelse

  1. Linda Mpili skriver:

    Hah.. men det känns lite ofräscht med nån annans diskpropp… eller?

  2. skvitt skriver:

    En vardagsbetraktelse av den bättre sorten!
    Jag lägger den hos mig så får du reklam för bloggen!
    Kram!
    /Skvitt

  3. […] skrämmande sanningen läser ni här! Varning! Inget för känsliga […]

  4. Islandsmamman skriver:

    Tacka vet jag riktigt gamla lägenheter. Har man tur är det en original-diskho från 1963 där diskproppen sitter fast i en kedja. 😉

    Man lämnar KVAR diskproppen när man flyttar. Lika självklart som att man lämnar en FULL toarulle inne på dass, tycker jag.

  5. Livet skriver:

    hahahah, trodde det bara var jag som tänkte på sådant, klart att man lämnar kvar diskpropp, full toarulle och proppar

  6. glamouramamama skriver:

    Måste man ha en diskpropp? 🙂 Jäklar, har aldrig ens reflekterat över det när jag kommit till en ny lägenhet! 🙂

  7. glamouramamama skriver:

    Man sköljer av disken direkt och rengör med tvättsvamp så är det gjort? Alternativt – diskmaskin? 😀 hihi

  8. glamouramamama skriver:

    JA jag är en syndare. Jag använder diskmaskin. Jag försöker göra bot genom att vara noga med att släcka ljusen hemma samt att sopsortera. Men jag vet, inte nog. Vad är mitt straff? *tittar storögt och bedjande*

Kommentera

