Haft roligt hela dagen!

Ligger i sängen på hotellet och flämtar efter dagens träning. Sammanlagt fyra timmar idag, det känns både i knän och lår. Men så här kul har jag inte haft på länge! Det är svettigt, det är tungt, det är jobbigt, det gör ont och det är bara så … underbart! Det är så roligt när man får aha-upplevelser och när kroppen helt plötsligt förstår hur den ska bete sig.

Lite orolig är jag för knäna förståss, de känns efter dagens träning. Men va f-n, det finns ju Voltaren – en vecka med painkillers lär inte döda mig.

8 Responses to Haft roligt hela dagen!

  1. Andromeda skriver:

    Roligt att NÅGON haft roligt idag 😀

  2. eccehomme skriver:

    Jag klagar inte på min dag heller…
    Voltaren är helt ok.. Fast jag är ju lite svag för kodein..

  3. Härligt det låter, blir lite avis. Fast jag kan förstås inget om karate så jag hade nog mest stått där som ett fån.

    • Ninja Ister skriver:

      Nä, du hade försökt göra som alla andra. Det finns nybörjare med på lägret också. De gör samma saker som vi lite högre graderade, det förväntas bara inte att de ska klara lika mycket som vi.

  4. Haha. Ok. Jag hade försökt. Men jag har blivit så jäkla osmidig så jag är säker på att jag skulle se ut som ett fån ändå. 🙂

    • Ninja Ister skriver:

      Shotokan Karate, stilen som jag tränar, är inte någon karate där man måste sparka högt och hoppa och snurra. Det räcker med att komma till knähöjd – sparkar du av knät på motståndaren så ligger han ju sen!

      Själv kommer jag varken i split eller spagat, men jag kan träna ändå!

Kommentera

