Hur f-n kom jag på idén?

Nu har jag klarat sex av veckans 13 pass, närapå hälften är avklarat och jag är inte död än. Det tycker jag verkar lovande. Visserligen är låren stumma stockar och det gör ont mellan revbenen om jag försöker skratta, det ömmar mellan skulderbladen och jag har några fina blåmärken på armarna, men jag är i form igen efter en natts sömn och några liter vatten.

För svettigt är det. Relativt varmt i rummet och jag kör fullt hela tiden. Gi-jackan, som är i tjock bomull (som gammaldags jeanstyg fast vitt), är genomblöt efter ett pass och underkläderna kan jag vrida ur efter passen.  Och vi kör alla passen utan vattenpauser – dvs som längst 90 minuter. Mot slutet börjar det smaka illa i munnen, så törstig är jag. Men då tänker jag bara på  Linda Mpilis mantra; det sitter i huvudet, det sitter i huvudet.

Fast ibland undrar jag hur jag kom på idén att försöka till svart bälte.

6 Responses to Hur f-n kom jag på idén?

  1. Det enda jag kan säga är att jag är djupt imponerad av din självdisciplin!
    Lycka till! Du kommer att klara det!

  2. Linda Mpili skriver:

    Du kommer va så sjukt nöjd när du fixar det. 6 av 13, jag brukar också bryta ihop lite extra precis innan halvan, sen vänder det.

    (Hatar 17 km markeringen på en mara, vill bara dö).

    • Ninja Ister skriver:

      Jag är över 25 km nu. Jepp. Så ska jag se det. Och det sista passet, själva graderingsuppvisningen får vara upploppet på Stadion.

      Fan, jag har gjort hälften, nu är det ju nästan inget kvar.

  3. Linda Mpili skriver:

    Nästan inget kvar! Det är precis så det känns efter hälften! Och så jävla nära guldmedalj! Mot nästa vätskestation!

  4. Snilleblixtar kommer alltid från klar himmel!

Kommentera

