Svackan var en svacka

Nio pass av 13 avklarade. Det är mer än hälften det. Mycket mer än hälften. Och lunchens mentala svacka var just det, en mental svacka. Lite gråt och tycka-synd-om och jag var fit for fight igen. Det vände, jag vände det.

Jag har tagit mig så här långt, jag klarar mig till fredagen också. Klarar jag mig inte till svart bälte den här gången, då gör jag det nästa år, eller året efter. Så är det. Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.

Jag njöt av eftermiddagens pass, trots att gin (karatedräkten) blev genomsur av svett, trots att jag var så törstig att det började lukta illa om andedräkten, trots att alla muskler värker vid det här laget. Det gör inget. Jag lär mig massor och jag har roligt.

Jag lär mig massor och jag har roligt.

6 Responses to Svackan var en svacka

  1. Thomas skriver:

    Du är fantastiskt duktig!!!
    Jag hoppas att du är riktigt stolt över dig själv 🙂

  2. Islandsmamman skriver:

    Du lär dig massor och har roligt. Man kan inte begära så mycket mer. 😉

    GO Ister!

  3. ”Jag lär mig massor och jag har roligt.”
    Äskar’t!

Kommentera

